Skip to main content

سازاخ

سازاخ
Anonymous

سازاخ
شما و شرکایتان یک ضعف بزرگ دارید. شما به نوشته ها ، جمله ها و پاراگراف منتقدین سوسیالیست جواب نمی دهید و از درستی تئوریهای پانترکیسم با دلیل و استدالال دفاع نمی کنید و جواب انتقادات سوسیالیستها را با نقد استالین یا لنین جواب میدهید. آیا کسی از استالین دفاع کرده که شما در مورد جنایات استالین یا لنین حرف میزنید؟
من تا بحال ندیدم که منتقدین پانترکیسم از لنین یا استالین حرفی بزنند یا دفاعی بکنند. در همین نوشته ائلیار استالین را به زیر نقد برده و نوشته است: "از طرف دیگر فاجعه اول را حزب بولشویک درست کرد که حق جدایی را به رسمیت نشناخت. برای خلقهای خواهان جدایی. اتحاد داوطلبانه صورت نگرفت. اشغال گری تزاری رفع نشد ."
در نوشته های قبلی eza خود را ضد

لنینیسم و ضد استالین دانسته است و شوروی را سوسیال امپریالیست توصیف کرده است. یکی دو چپگرا هم انتقادهای سختی از بلشویسم و چپ روسیه داشتند.
پس آغا جان اگر حرف دارید تئوریک و مستدل حرف بزنید ما هم در این کنار از بحث چپ و راست آذربایجان دو کلمه یاد بگیریم. من متوجه شدم که کمونیستها در نقد پانترکیسم و بوزقوردها حرف دارند، تئوری و مدرک و سند و استدالال دارند ولی شما مدافعان پانترکیسم بلد نیستید از افکار خودتان دفاع کنید. استدلال ندارید. وارد مباحثه در زمینه ای میشوید که آنها هم با شما موافقند. در این میان شما مدافعان پانترکیسم خلع سلاح میشوید.
بنابر این یا انتقاد را قبول کنید یا دفاع تئوریک بکنید. سیاسی حرف بزنید و کوچه بازاری بحث نکنید.