Skip to main content

نگاه به وقایع تاریخی و

نگاه به وقایع تاریخی و
دیرنج مین ائللی

نگاه به وقایع تاریخی و شخصیتها از زاویه فرهنگ مسلط ایرانی فارس-محور, بیشتر حوزوی و فئودالیستیست تا قرن بیست و بیست ویکمی. ظاهرا آقای ائلیار علیرغم ادعاهایشان از القائات گفتمانهای مسلط ارتجاعی ایرانی کم نصیب نبرده اند. ایشان همانند آیت الله ها درس اخلاق میدهند و از ثنویتی که همانند همه ایرانیان بدان دچارند غافلند. رسولزاده ها بربریزم کمونیستها را با گوشت و پوست خود تجربه کرده بودند و از تضاد فاشیسم و کمونیزم میخواستند استفاده کنند که آلمانها نپذرفتند. حقایق تاریخی در خصوص همکاری با آلمانها در پشت پرده ضخیم پرونده سازیهای کمونیستهای روسیه بر علیه رسولزاده مدفون است و اکثر دشمنان حرکت ملی از همین اتهامات روسها برای کوبیدن حرکت استفاده می کنند. تردیدی ندارم که با من هم عقیده هستند که گاندی مبارز و رهبری آزادیخواه بود اما احتمالا از نامه او به هیتلر و همرزم و برادر خواندن وی و طللب یاری

برای مبارزه با دشمن مشترک یعنی استعمار انگیس چیزی نشنیده اند!!! مگر پاتریس لومومبا از ایالات متحده برای سرکوب کاتانگاهای طرفدار بلژیک تقاضای کمک نکرد؟ او تنها بعد از ناامیدی از کمک ایالات متحده بود که به روسها متوسل شد.

مشکل دیگر آقای ائلیار اینست که تصور میکند حرکت ملی آزربایجان یک حزب سیاسیست!!!. حرکت ملی جبهه مقدم مبارزه ایست انسان محور که همه نحله های فکری را در خود جای داده و از راست تا چپ, از مذهبی تا آتئیست را در بر میگیرد. برخلاف باستانگرایان, کمونیستها و اسلامیون کهریزکی ایرانی که مشروعیت اعمال خود را از تاریخ و ایدئولوژی خود ساخته ویا دین بر می گیرند, حرکت ملی مشروعیت را از آن مردم آزربایجان دانسته و برای تعیین سرنوشت خود و آزربایجان مبارزه می کند. حرکت ملی آزربایجان تنها نیروی سیاسی مردم سالار در ایران کنونیست. درک این واقیعت نباید خیلی مشکل باشد.