Skip to main content

6 - کارگران و زحمتکشان

6 - کارگران و زحمتکشان
Anonymous

6 - کارگران و زحمتکشان آذربایجان، فارسستان، کردستان، عربستان، بلوچستان و ترکمنستان زمانی میتواند سیستم سوسیالیستی را در جامعه خود برقرار کنند که ابتدا آنها کشور مستقل و دولت ملی خود را تسکیل دهند و ستم ملی بعنوان یکی از موانع راه سوسیالیسم را نابود کنند.
7 - کارگران و سوسیالیستهای آذربایجان جهت رهبری جنبش ملی، رهبری جنبش کارگری و ایجاد جامعه سوسیالیستی باید متحد شوند و تشکلات و احزاب خود را ایجاد کنند. سوسیالیستها و کارگران آذربایجان بدون شکل دادن خود به یک سیاسی نمی توانند جریانی برای خود و جریانی جدی محسوب شوند. چپ سوسیالیست در آذربایجان جنوبی نمی تواند به مثابه نیروی دمکراتیک و سوسیالیست عمل کند مگر اینکه بطور مجزا و مستقل در مقابل احزاب راست متشکل، متحد و توانا شود. در آذربایجان نیروهای جپ و راست کاملا از همدیگر تفکیک شده اند.
شکل گیری احزاب چپ

شکل گیری احزاب چپ و کارگری در آذربایجان ضروری است ولی نباید از خارج اشکال تشکیلاتی از قبل آماده شده به آنها تحمیل شود. همچنین در چنین شرایطی هر گونه تشکل یا جبهه سوسیالیستی در خارج که در کنار جنبش کارگری و سیوسیالیستی آذربایجان قرار بگیرد ضروری است.
8 - پیشروان و روشنفکران رزمنده، فداکار، ازخود گذشته، جدی، پرشور و اهل عمل آذربایجان جنوبی در داخل و خارج باید آستین ها را بالا بزنند، طرح و نقشه برای ایجاد تشکلات تدوین و ارائه دهند، جلسات و ملاقاتهای بحث برگزار کنند و برای ایجاد تشکبلات کارگری و سوسیالیستی دست بکار بشوند.
9 - سوسیالیستها منافعی از منافع کارگران و زحمتکشان آذربایجان ندارند،سوسیالیستها نه تنها مئافع سرسخت منافع طبقه زیر دست و زحمتکشان هستند بلکه مدافع سرسخت و قاطع منافع و حقوق زنان، کودکان و حقوق ملی ملت تورک آذربایجانی هستند. سوسیالیستها باید تلاش کنند در عرصه و جبهه مبارزه ملی حضور فعال و گسترده ای داشته باشند و در رهبری جنبش ملی- دمکراتیک، رهایی بخش و استقلال طلبانه آذربایجان نقش برجسته و چشمگیری داشته باشند ......
10 -