Skip to main content

به جناب ،.... Peerooz.... من

به جناب ،.... Peerooz.... من
ناصر کرمی

به جناب ،.... Peerooz.... من جایگزینی زبان انگلیسی را 12 سال پیش در مقاله ای با آوردن دلایل منطقی و آینده نگری مطرح کردم، و هرزمان و مکان که میسر شد، انرا برجسته کردم ، دو الی سه ماه پیش آنرا رسمأ دوباره در مقاله ای انتشار دادم، امروز هم سرسخت از آن پشتیبانی میکنم و فردا و فرداهای دیگر هم.

این پیشنهاد من استوار بر یک سلسله شاخص های و موارد مستند، تجربیات فردی و شخصی خود من ، و با در نظر گرفتن فاکتورهای عقب ماندگی، و تکرار استبداد و مواضع ضد غربی جامعهء ایران و بسیار مسائل دیگر هست، امّا شما بدون اینکه به اصل مطلب بپردازید، و تجزیه و تحلیل کنید سریع موضع تدافعی بخود میگیرد. چنین دیدگاهی مانند شما، یک نوع سیاه و سفید کردن و امر به معروف و نهی از منکر دینی و در جا زدن و سکون و پیشگیری از گونه نوآوری و تجدد میباشد. که این خود بلای هر جامعه و کشوری است.
اردوغان هم مانند علی خامنه ای دیگر تاج و تختی ندارد، وضعیّت اردوغان از خامنه ای بسیار متزلزل تر و بسیار وخیم است. حکومت و سرزمین ترکیه بهم ریخته و از هم پاشیده است، و احتیاجی به تلاش و من و دیگران ندارد. تنها طنابی که از سقوط آزاد ترکیه تاکنون جلوگیری کرده است، عضو ناتو بودن آن است. اگر دیروز برخورد دیگر سران کشورها را با ردوغانمشاهده کرده باشید، ترکیه ای دیگر وجود ندارد،
پیشرفت اندک ترکیه در مقابل خدمتگزاری و نوکری غرب بوده که اکنون کمی بی ادبانه عمل کرده است و به بیرون پرتاب شده است، ترکیه امروز در چندین جبهه مورد حمله است و گیج و سرگردان است، امیدوارم که مردم کُرد و تُرک با همبستگی و رعایت حقوق طرفین بتوانند هر چه زودتر حکومت و اردوغان را پایین بکشند، این نیرو در بین مردم کُرد و تُرک وجود دارد. منجمد و سکون فکر کردن و ندیدن واقعیّت ها انسان را از خردگرایی باز میدارد.