Skip to main content

من استقلالچی هستم و مدتها

من استقلالچی هستم و مدتها
Anonymous

من استقلالچی هستم و مدتها هوادار و همرزم گوناز بودم و حالا هم گوناز را علیرغم اشکلات فراوان مثبت ارزیابی میکنم یعنی همیقدر که تورکی حرف میزند و از ستم ملی بحث میکند مثبت است ولی این تلویزیون، تلویزیون ملی نیست
. من هر روز چند سایت را نگاه میکنم که یکی از آنها ایران کلوبال است. راستش من بر عکس نویسنده فکر میکنم. ایشان از تخریبات ایران کلوبال و نویسند گان آن شکایت دارند. من هیچ نوشته ای را ندیدم که در جهت تخریب جنبش ملی باشد. انتقاد هست، مخالفت هست ولی تخریب نیست. در چند هفته گذشته یکی دو مقاله بود که بحق و بدرستی کارنامه و عملکرد گوناذ را زیر سوال برده بودند، همچنین بعضی مقالات و کامنتها در رابطه با آسیب شناسی جنبش آذربایجان بود و تعدادی پانترکیسم را رد میکنند و تعدادی هم تائید کردند و نظراتشان را بیان میکردند. اکثر کامنتها از طرف آذربایجانیها بود و موافقین و مخالفین

همگی طرفدار آذربایجان و مدافع جنبش ملی بودند.
نویسنده از تخریبات حرف میزند ولی مشخص نکرده است چه کسی ، چه مقاله ای و چه کامنتی حرکت ملی را تخریب کرده است؟ آیا حرفی را که میزنی به سند و مدرک احتیاج نداری؟ لطفا اگر دفعه دیگر خواستید حرف بزنید یا جمله ای بنویسید با سند و مدرک بیایید. والا ادعای پوچ پذیرفته نمی شود.
از سوی دیگر ممکن است یکی در مخالفت با جنبشهای ملی در ایران مقاله بنویسد و خواهان ایران واحد و یک پارچه باشد و از این زاویه با استقلال طلبان و فدرالیستها مخالف باشد. بسیار خوب او هم حق دارد نظر و افکار خود را بیان کند.
ایران کلوبال مثل گوناذ نیست که نظرات و افکار یک جناح یا یک گروه را منتشر و تبلیغ کند و بقیه نظرات و مقالات را حذف کند.
نویسنده به مصاحبه و مناظره گوناذ با مسئول ایران کلوبال اشاره کرده است. هدف و خواست گوناذ از ایران کلوبال چه بود؟ درخواست مسئولان گوناذ از ایران کلوبال این بود که مقالات و نظرات مخالف گوناذ، مخالف مسئول گوناذ و مخالان پانترکیسم را از سایت حذف کنند، آنها را فیلتر و سانسور کنند. قلمها را بشکنند و آزادی بیان را از بین ببرند. اقدام به چنین عملی از سوی گوناذ برای هر آذربایجانی آزادیخواه شرم آور است. آیا خنده دار نیست که مسئول ایران کلوبال از گوناذ تی وی و وبسایت گوناذ بخواهد که تمام مقالات و صحبتهایی که در جهت تجزیه ایران میشود حذف کنند و اجازه پخش داده نشود؟
من این را شخصا برای خودم پررویی و بی اخلاقی میدانم که از سایتی که آنرا پان ایرانیستی میدانم توقع داشته باشم که برطبق میل من عمل کند و برایش وظیفه تعیین کنم.
گوناذ تی وی متاسفانه و بر خلاف میل فعالین سیاسی آذربایجان، تلویزیون ملی نیست. گوناذ تی وی تلویزیون یک محفل بنام گاماج است. همانطوریکه احزاب تلویزیون دارند گاماج هم تلویزیون گوناذ را دارد. گاماج و گوناذ و مسئول آنها و نویسنده این مقاله که طرفدار آنهاست فکر میکنند آنها مترادف با جنبش ملی هستند. آنها خود جنبش ملی هستند. چه بزرگ بینی بزرگی، چه توهم وحشتناکی دچار شدند.
این محفل تصور میکند که هر کس با این محفل و دم و دستگاهشان مخالف باشد پس حتما دشمن جنبش ملی هستند. آنها خود را رهبر جنبش ملی میدانند. آنها خود را صاحب و مالک جنبش ملی میدانند. آنها گوناذ را تنها تریبون جنبش میدانند. آنها همه کاره جنبش و خود جنبش هستند و از مقام والا امر و نهی میکنند.
آقای نویسنده امروز دنیای اطلاعات و انترنت است. همه به تویتر، فیس بوک، وبلاک، تلکرام و غیره و غیره دسترسی دارند و هر کس بجای یک تریبون دهها تریبون دارند و در یک ثانیه افکار خود را به میلیونها نفر می رسانند. راستش را بخواهید زمان آن گذشته که مردم به حرفهای تکراری ، عامیانه و سطحی دو نفر پای گوناذ بنشیند.
خواستم بگویم که هر کسی در آذربایجان دهها تریبون در اختیار دارد و ضرورتی ندارد که اهمیت و قدر و منزلت گوناذ را اینقدرعظیم نشان دهید.
جناب نویسنده راه و روشی که شما و محقل تان و بقولی "اتاق فکرتان" پیش گرفته دمکراتیک نیست. مردم رفتارهای غیر دمکراتیک شما را متوجه شده اند. جریان فکری شما روز به روز ضعیف تر میشود . اما تفکرات و عملکردهای شما بیش از هر کسی در جهت تخریب جنبش ملی آذربایجان است. آیران کلوبال یا نویسندگان آن جنبش ملی را تخریب نمی کنند بلکه این خود شماها و جریان راست و افراطی است که ضربات نابود کننده به جنبش ملی آذربایجان جنوبی وارد کرده اید. این شما هستید که باید جوابگوی این همه تخریبات باشید نه کس دیگر.
شما درهمین نوشته صادق ترین و بهترین مبارزان راه آزادی و استقلال آذربایجان را تخریباتچی و عوامل پان ایرانیسم هماهنگ با خودی نماها و عاملان حاکمیت جمهوری اسلامی ایران" نام بردید.
این نمونه بسیار کوچک از تخریبات محفلی شماست.