Skip to main content

علت عدم حمایت سرمایه ی جهانی

علت عدم حمایت سرمایه ی جهانی
آ. ائلیار

ادامه
علت عدم حمایت سرمایه ی جهانی از دموکراتیسم واقعی خلقها و ملتها
سرمایه ی جهانی فکر میکند دموکراسی واقعی در روند خود به سوسیالیسم میانجامد. و بنیاد سرمایه را نابود میکند.
این است که در مقابل آن از « اسلامیسم یا ژنرالیسم» دفاع میکند. خیالش راحت است که آنها با داشتن عنصر « دیکتاتوری» دشمن آشتی ناپذیر سوسیالیسم اند. و از خط سرمایه خارج نمی شوند.
دموکراتیزه شدن جوامع عقب مانده ی جهانی را خلاف منافع خود مییابد.
راه درست نیروهای مترقی رد « اسلامیسم و ژنرالیسم» و رد « حمایت سرمایه داری جهانی از آنها» در جهت « دموکراتیزه» کردن جوامع عقب مانده است. زندگی صلح آمیز و پیشرفت بشریت در این جهت است. با تلاشهای ضد دموکراتیک برده داری جهانی جز مبارزه مدنی راه دیگری نیست.

حرکت متمدنانه ی بشری با حمایت این برده داران نوین از « اسلامیسم و ژنرالیسم» به قهقرا میرود و همه ی مردمان جهان زیانهای آنرا متحمل میشوند.
جنگ اساسی در جهان، نبرد بین دموکراتیسم و دیکتاتوریسم است. دموکراتیسم بردگان در مقابل دیکتاتوریسم برده داران.
همه حرکات « سیاسی-نظامی» با ریشه های « اقتصادی-فرهنگی» باز تا این نبرد است.

سرمایه جهانی از « ستم دیدگان» ابزار میسازد علیه خود آنان ، در زرورق « حمایت» . برای نابودی دموکراسی واقعی مردمی جهت بالا آوردن « دیکتاتوری و دیکتاتوران». « صدور دموکراسی»، حمایت از حقوق بشر»، تبعیض دیدگان ، و غیره همه
در نهایت « ابزار سازی» اند جهت « استقرار دیکتاتوری و مستبدان». چه در جلد سکولار و چه در جلد تئوکرات.

نیروی مترقی راه دموکراسی خود را، باید بدون ابزار شدن به دیگران ، با تکیه به خلق خود و حمایت دیگر خلقهای تحت ستم و تبعیض ، پی گیرد. راه دیگری نیست.

مشخصه قرن 21 ، نبرد بین حامیان دیکتاتوری برده داران نوین و دموکراسی بردگان ا ست، براساس نبرد بین نیروی کار و سرمایه ی جهانی.