Skip to main content

ادامه کامنت قبلی

ادامه کامنت قبلی
Anonymous

ادامه کامنت قبلی
---
فاشیسم هم مانند سوسیالیسم، آنارشیسم و غیره یک اصطلاح، یک واژه و یک مفهوم سیاسی میباشد. فاشیست کسی است که پیرو فلسفه و مسلک سیاسی و فکری فاشیسم باشد. در مباحثات سیاسی بکار بردن واژه فاشیسم کاملا عادی است. محمد امین رسولزاده در لژیون آذربایجان سوگند خورد که پیرو هیتلر بشود.
منتقدان پانترکیسم انتظار دارند و تاکید میکنند که مدافعان این ایدئولوژی به دفاع آشکار و تئوریک از پانترکیسم بپردازند و به مردم آذربایجان اثبات کنند که پانترکیسم ایدئولوژی فاشیستی نیست. سوسیالیستها و بسیاری از مردم آگاه آذربایجان انتظار دارند که پانترکیستها اثبات کنند که محمد امین رسول زاده از فاشیسم پان ایرانیستها، از فاشیسم ترکیه، از فاشیسم امپراطوری عثمانی و توسعه طلبی عثمانی و از فاشیسم نازیها حمایت نکرده است و در جنایت نازیها علیه بشریت دست نداشته

است. ما انتظار داریم پانترکیستها اثبات کنند که ابوالفضل ائلیچی بئی مدافع فاشیسم و جنایتهای پانترکیستهای امپراطوری عثمانی و ترکیه جدید نبوده است. ما انتظار داریم پانترکیستها اثبات کنند که ائلیچی بئی باعث بوجود آمئن بحرانها و شورشها در آذربایجان شمالی و بلاخره باعث از دست رفتن 20 درصد از خاک آذربایجان نبوده است. ما انتظار داریم پانترکیستها اثبات کنند که محمد امین رسول زاده و ابوالفضل ائلیچی بئی مدافع توران، مدافع اسلام سیاسی و فاشیسم اسلامی نبودند و غیره
پانترکیستها در دو دهه گذشته در آذربایجان تلاش شبانه روزی کردند تا از محمد امین رسول زاده و ابوالفضل ائلیچی بئی برای آذربایجان قهرمان ملی، رهبر، شخصیت و نابغه سیاسی درست کنند اما موفق نشدند.
باید با صراحت و قاطیت گفت که آنها در دوره ای شخصیتهای سیاسی خوب یا بد آذربایجان شمالی بودند و ربطی به جنبش ملی و دمکراتیک آذربایجان جنوبی ندارند. اکنون آنها با اشتباهات بزرگ تاریخی حتی جایگاه چندانی در آذربایجان شمالی هم ندارند. پانترکیسم و رهبران سیاسی و فکری آن در ترکیه و آذربایجان شمالی شکست خورده و اعتباری ندارند.
محمد امین رسول زاده در سال 1918 یکی از رهبران استقلال آذربایجان بود و این تلاش او قابل احترام و قابل ارج است. همین و بس . نقش او مانند دیگر رهبران قابل انکار نیست اما نقش او بسیار بزرگ نمایی میشود و چنان وانمود میکنند که او نقش عظیمی داشته است. اگر کسی از دولت لرزان، ناتوان و محدود آذربایجان که قدرت اجرایی نداشت و از نقش و حاکمیت اشغالگرانه عثمانیها و انگلیسها در اداره منطقه اطلاع داشته باشد، اگر کسی اطلاع کمی از دیگر جریانات سیاسی و رهبران استقلال آذربایجان داشته باشد می فهمد که پانترکیستها چقدر غیر منصفانه در نقش رسولزاده اغراق میکنند و تاریخ را تحریف میکنند.
پانترکیستها محمد امین رسول زاده و ابوالفضل ائلیچی بئی در میان هاله مقدس قرار داده اند و میخواهند از آنها رهبران خدا گونه درست کنند. سوسیالیستها با شخصیت پرستی و تقدیس مخالفند. آنها هاله تقدس را بر میکنند و ماهیت فاشیستی افکار چنان رهبرانی را نشان میدهند.
محمد امین رسولزاده در سال 1941 به خدمت نیروهای فاشیستی نازی درآمد و در زیر نظر ورماخت " آذربایجان لژیون" را با فرماندهی عبدالرحمان فتعلی بئی و رهبران مسلمان ایجاد کرد. هر کسی به یوتیوب و گوگول مراجعه کند میتواند از همکاری محمد امین رسول زاده با هیتلر و نازیها اطلاعات زیادی بدست آورد. دهها فیلم از "آذربایجان لژیون" در یوتیوب وجود دارد که نشان میدهند آذربایجان لژیون پا به پای نازیها از فاشیسم دفاع کردند، جنگیدند و جنایت آفریدند. چون در سوگندنامه سربازان لژیون آذری آمده بود: «من به نام خدا سوگند مي خورم كه از رهبر، نژاد و كشور آلمان و آدولف هيتلر به عنوان فرمانده نيروهاي مسلح آلمان پيروي كنم."

محمد امین رسول زاده و لژیونش همدست و همکار فاشیستهایی شد که در جنگ جهانی دوم بیش از هفتاد میلیون کشته، دهها میلیون زخمی و ویرانیهای بی شماری بر بشریت تحمیل نمودند.
اکنون پانترکیستها چنین کسی را میخواهند قهرمان ملی، رهبر و پیامبر آذربایجان جنوبی تبدیل کنند. اگر نئو نازیها بتوانند هیتلر را به فهرمان ملی آلمان تبدیل کنند پانترکیستها و بوزقوردچی هم خواهند توانست محمد امین رسولزاده را قهرمانی و لیدری آذربایجان ارتقا دهند.
محمد امین رسولزاده زمانی در کسب استقلال به اذربایجان شمالی نقش مثبت ایفا کرد اما او با پیوستن به فاشیسم نازی به یک فاشیست تبدیل شد.اگر امروز محمد امین رسول زاده زنده می بود او می بایست در دادگاهی محاکمه میشد. رهبران و مدافعان فاشیسم به عنوان منفورترین انسانها در تاریخ بشریت درج شدند. چگونه میشود چنین شخصیتی را قهرمان ملی

بقیه در کامنت بعدی