Skip to main content

ادامه از کامنت قبلی

ادامه از کامنت قبلی
Anonymous

ادامه از کامنت قبلی
چنین شخصیتی را قهرمان ملی آذربایجان جنوبی نامید؟ کسی که در سنگر فاشیستها علیه مردم آذربایجان شمالی جنگ کرد تا آذربایجان شمالی مانند دیگر نقاط اروپا به اشغال و سلطه فاشیسم درآید چگونه میتواند قهرمان ملی و لیدر و شخصیت آذربایجان جنوبی تبدیل شود؟
امروزه کمتر کسی بخود اجازه میدهد از فاشیسم نازیها و فرماندهان نازی حمایت بکند ولی پانترکیستهای آذربایجان با افتخار از لژیونهای فاشیستی ورماخت و رهبران و فرماندهان فاشیست آن حمایت میکنند و فاشیستها را قهرمان ملی آذربایجان نشان میدهند.
هر انسان غیر سیاسی هم میداند که اگر شخصی سابقه سیاسی خوبی نداشته باشد، اگر کسی در سیاست اشتباه کرد و اشتباهات را تکرار کرد نباید در جنبشی برجسته شود. برجسته کردن و الکو ساختن از کسی که سالها در خدمت سیاسی و نظامی هیتلر و فاشیستهای نازیها بود برای اذربایجان بسیار گران تمام میشود. نام چنین

شخصیتهایی اعتبار و ارزش جنبش ملی آذربایجان را از بین می برد و جنبش رهایی بخش آذربایجان بعنوان جنبشی ضد دمکراتیک و فاشیستی در جهان شناخته میشود و هیچ کس یا هیچ دولتی از آن حمایت نمی کند.
متاسفانه افکار فاشیستی آنچنان بر ذهن بعضی از فعالین سیاسی آذربایجان سنگینی میکند که به این مسائل ابتدایی دقت نمی کنند.
نیروهای دمکراتیک و سوسیالیست هیچ وقت به فاشیسم نژادپرستانه و فاشیسم اسلامی پانترکیسم احترام قائل نخواهند شد. ما اجازه نمی دهیم فاشیستها بعنوان قهرمان ملی در آذربایجان شناخته شوند و اعتبار، مبارزه و زحمات بی شمار مردم آذربایجان را بر باد دهند.
آقای علی سلیمانی فعالین سیاسی چه فدرالیست و چه استقلال طلب را بخاطر افشای فعالیتهای فاشیستی رسولزاده و اقدامات ضد آذربایجانی ائلیچی بئی را، دشمن جنبش ملی آذربایجان و همکار رژیم جمهوری اسلامی می نامد.
آقای علی سلیمانی و همفکران او در گوناذ تی وی چند سال پیش به دفاع از جنایتکاران و فاشیستهای اسلامی یعنی میر حسین موسوی و ملا مهدی کروبی رهبران جنبش سبز پرداختند و گوناذ تی وی را به سخنگو و تلویزیون موسوی و کروبی تبدیل کردند. فعالین سیاسی و دمکراتیک آذربایجان به انتقاد از اشتباه آنها می پرداختند ولی ایشان و دوستانش انتقاد کننده ها را عامل رژیم و دشمن جنبش ملی نامیدند و کوشیدند صدای مخالفان خود را در رسانه ها خفه کنند و با بدست گرفتن کنترل وبسایتها حداکثر سانسور را اعمال کنند اما موفق نشدند.
اکنون با گذشت زمان ماهیت ضد دمکراتیک اهداف و سیاستهای پانترکیستها در ترکیه، در آذربایجان شمالی و آذربایجان جنوبی افشا شده است و محافل پانترکیست بیش از پیش در انژوا قرار گرفتند. امروز فعالین سیاسی آذربایجان جنوبی اعتماد به نفس و جسارت بیشتری در نقد پانترکیسم و جریانات انحرافی پیدا کردند. چنین بنظر میرسد که آذربایجان این دوره و این موانع را پشت سر خواهد گذاشت و با اندیشه های علمی، انسانی و دمکراتیک بسرعت بسوی استثلال ملی، آزادی، برابری و عدالت اجتماعی پیش خواهد رفت.