Skip to main content

تجزیه طلبانِ تفرقه افکن

تجزیه طلبانِ تفرقه افکن
بهمن موحدی(بامدادان)

تجزیه طلبانِ تفرقه افکن بدانند که خلق قهرمان ایران به شهادت جنبشهای مردمی و ضد استبدادی در سدۀ اخیر و نیز دفاع جانانه در برابر تهاجمات خارجی، نشان ‫داده اند ‫که هرگز خواهان تکه پاره شدن ایران، این زیباترین وطن نبوده و نیستند و نخواهند بود. ایرانیان یکپارچه و در ‫همبستگی با یکدیگر، ‫با قدمهایی استوار و بی تزلزل در جهت ایرانی متحد و دمکراتیک بر علیه استبداد، ارتجاع و تجزیه طلبان در حرکتند.
‫آنانی که شب و روز، در خواب و بیداری آرزوی فروپاشیدن ایران را به دل دارند، به یقین در این آرزوی خود ناکام خواهند ماند. چنانکه در طول سده ها نتوانسته اند به این آرزوی شوم و پلید خود جامۀ عمل بپوشانند، ایرانیان همواره پاسبان تمامیت ارضی میهن عزیزشان ایران بوده، می باشند و خواهند بود.
آن افراد چپ نمایی که خواهان تجزیۀ ایران در زیر عنوان حق تعیین سرنوشت ملل در مارکسیسم هستند، یک مشت جاعل هستند که دست به

تحریف در اصول مارکسیستی می زنند.مارکس معتقد بود هرجا کشورو ملت بزرگتری واز نظر سیاسی یکپارچه تری به وجود آید این به نفع جنبش جهانی کارگران خواهد بود. حق تعیین سرنوشت ملل در مارکسیسم می گوید که ملل فرودست بر ملل امپریال واستعمارگر پیروز شوند. آیا می توان ادعا کرد که دولت امپریالیستی فارس مثلا ملل (کشورهای) خوزستان، آذربایجان،کردستان، بلوچستان ومناطق ترکمن نشین را به زور به ایران الحاق کرده است؟! حق تعیین سرنوشت فقط برای سرزمینهای الحاقی و دربند مصداق دارد و شامل کشور ایران نمی شود . تعیین سرنوشت ، حقی است که فقط برای مستعمرات امپریالیست ها مي توان قائل بود. پس بنابراین این حق برای ایرانیان صادق نیست. آنچه امروز به نام ايران وجود دارد با هر تعريفی که قبول کنیم دارای مرزهائی دمکراتیک و تاریخی است.