Skip to main content

محمد امین رسول زاده ، یک

محمد امین رسول زاده ، یک
بهمن موحدی(بامدادان)

محمد امین رسول زاده ، یک اپورتونیست و خائن تمام عیار بود. او درگرماگرم انقلاب فوریه 1917 و خلاء قدرت به وجود آمده ، در آذربایجان روسیه اعلام استقلال می کند و پرچم ارتجاعی و شوم و فاشیستی پان ترکیسم را علم می کند و خواستار پیوستن آذربایجان به ترکیه می شود ! و از پشت به انقلابیون خنجر می زند. با ورود رزمندگان ارتش سرخ به باکو ، این فرد دستگیر می شود. کیروف قصد داشت او را مجازات کند اما استالین مانع می شود و رسول زاده نجات می یابد.
کار رسول زاده به جایی می رسد که برای رسیدن به اهداف شوم پان ترکیستی خود با فاشیسم هیتلری متحد می شود و دست یاری به هیتلر می دهد و تا سال 1943 متحد آلمان نازی باقی می ماند. پان ترکیستها و تجزیه طلبان آذربایجانی سعی زیادی می کنند ، این بخش از زندگی مریدشان را ، از افکار عمومی ، خصوصاً از کنجکاوی و آگاهی طرفداران خود و ملت ایران ، در خفا و پنهانی نگاه دارند.

چگونه این فرد مثلاً آزادیخواه و انقلابی ، که دم از عدالت ، مساوات میزد ،و برای پیش بردن این اهداف احزاب و نشریاتی را با نام های عدالت، مساوات ، دمکرات ، پایه گراری می کرد ، در خدمت فاشیسم هیتلری قرار می گیرد؟
رسول زاده، از مروجان تفکر فاشیستی پان ترکیسم بود و تاریخ از او به بدی یاد می کند. پان ترکیسم تفکری پلید و فاشیستی و نژادپرستانه است که باید به هر طریقی که شده از بین برود.