Skip to main content

باز هم یک مقاله تحقیقی دیگر

باز هم یک مقاله تحقیقی دیگر
Anonymous

باز هم یک مقاله تحقیقی دیگر از لوایی که چهارچوب منطق اکادمیک را به چالش و حتی به بازی و سخره صوفیانه میگیرد،
دراین نوشته کوتاه اما پر محتوا باز هم داستان رویارویی خیر و شر را میشود دید، در یک طرف این جنگ مخوف جغرافیای شبیه سازی شده "شعوبیه "ولایی" شبیه ساز سلطه" "ایرانیت اشغال کننده" که به شکل نرمال ما آن را با کلمه ایران میشناسیم قرار دارد. و در طرف دیگر این جنگ یک عده "متفکرین مدرن" که "دیگری" هم هستند در ضمن لوایی هم هستند را میشود دید.
متفکر مدرن ما آقای لوایی که حالا از طرف نظام سلطه شعوبیه کثیف، یک "دیگری" طرد شده به حساب می آید با تمام هستی خود که مثل همیشه فدای ملت و علم و حقیقت است در مقابل اشغال کنندگی و حذف و محو این نظام شبیه سازی شده به مانند فیلم ماتریکس به پا خواسته است.

در کل این دل نوشته باز آنچیزی که به شکل بارزی خودنمایی میکنند غیر تحقیقی بودن، غیر علمی بودن، شدیدا شخصی و از دل برآمده بودن آن است که نشان دهنده آموزش عمیق اکادمیکی است که جناب متفکر مدرن ما محصول مستقیم آن است. محیطی فارغ از محرومیتهای مالی و فکری و فرهنگی به همراه روحییه ای شگرف از متفکر مدرن ما برای دخول به مسائل اکادمیک که اتفاقا احتیاج به آموزش دارند که خوب ایشان هم دارای آن هستند.

خیلی رک بگوییم بعد از محرومیت از انواع مختلف آن عدهای این خشم درونی را به سمت سیگار کشیدن و خیلی چیزهای دیگر میبرند عدهای هم بدون توجه به علم اکادمیک و احتیاجت ملت و آینده آن، به مسائل سیاسی ملت دست درازی میکنند و در جامعه ای که روشنفکران حقیقی سرکوب شده اند، ادا در می آورند و چون حقیقتا هرگز در کل عمر خودشان محیط اکادمیک ندیدند فکر میکنند این اداها همان روشنفکری است که این طرف و آن طرف از آن صحبت میکنند و فکر میکنند ملت واقعا به این خلسه های روحانی احتیاج دارد. و اینها خیلی کار مهمی است.
Azergun@uw.edu