Skip to main content

به حسن جداری :

به حسن جداری :
بهمن موحدی(بامدادان)

به حسن جداری :
"ما ایرانیان، یک ملتیم و یک خلقیم و آرمانمان سرنگونی رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی ، و برقرای آزادی و برابری است".
در ایرانِ تحت اشغال این آخوندهای پلید، "ستم مضاعف مذهبی" وجود دارد و به هیچ وجه ستم قومی وجود ندارد. کشور ایران نیز به هیچ وجه "کثیر المله" نیست .
ملت در قاموس سیاسی یک معنا دارد و قوم یک معنای دیگر. «قوم» یک مجموعه از جماعات انسانی است که دارای زبان و فرهنگ و سنتهای مشترک دیرینه اند و از یک منشاء نژادی برخاسته اند ، و در درون یک کشوری که چند قومیتی است در کنار اقوام دیگر تشکیل ملت می دهند. «ملت» یک مجموعه از جماعات انسانی شامل اقوام است که در درون یک سرزمینی به نام کشور با مرزهای مشخصی زندگی می کنند ، دارای تاریخ و سرگذشت مشترک و دارای دولت واحدی اند. یک ملت ممکن است از چند و چندین قوم تشکیل شده باشد (مثل ایران) ، چنانکه ملت ایران از اقوام فارس و تُرک و کرد

و لر وبلوچ و ترکمن و عرب خوزستانی و گیلک و مازندرانی و یهود و ارمنی و آسوری و کلدانی تشکیل شده است. «ملت» اَعَم از «قوم» است؛ وجایگزین کردن هرکدام از این دو اصطلاح حقوقی با یکدیگر نشانۀ ناآگاهی از اصطلاحات و تعابیر حقوقی است.
اصرار تجزیه طلبان آذربایجانی و پان ترکیستهای پلید بر به کاربردن «ملت آذربایجان» به جای «قوم ترک» نشانۀ تلاش توطئه آمیز در جهت پاره پاره کردن کشوری است که ایران نام دارد؛ وچنانکه می دانیم ، دیری است که اینها در تلاشند تا به بلوچها و کردها نیز القا کنند که شما نه از قوم ایرانی بلکه دو ملت متمایز و مشخص هستید؛ وبه این سان ، در جهت تحریک بخشهای مختلف ملت ایران برای ایجاد تفرقه و اختلاف قومی به هدف پاره پاره کردن کشور فعالیت می کنند.
پس از سرنگونی رژیم ضدایرانی و ضدبشری جمهوری اسلامی، دفاع از تمامیت ارضی ایران و سرکوب تجزیه طلبان و پان ترکها و پان عربها و پان بلوچها و پان کردها، وظیفۀ فرد فرد ملت ایران است.