Skip to main content

کاربر... گرامی... شیرازی

کاربر... گرامی... شیرازی
ناصر کرمی

کاربر... گرامی... شیرازی.....در ایران به طبقهء آموزش پرورش تعلق داشتم و تا آخر زندگی هم خودم را متعلق به این طبقه میدانم. گرایش من به مسائل سیاسی و کنجکاو شدن در روابط اجتماعی و تضادهای طبقاتی و شناخت از جامعه شناسی مدیون همین دوران است. بنا بر این اگر شما فقط در زمان انقلاب به خیابان آمدید ما قبل از انقلاب در آن زمان که همه خواب بودند به خیابان آمده بودیم و زمینهء به خیابان آمدنها را حداقل در بخشی از جامعه تدارک دیدیم.

اگر شما براستی شیرازی هستید، میتوانم آدرس و چگونگی راهپیمایی و تظاهراتی که در استان فارس و شیراز انجام گرفته را برای شما شرح دهم، چرا که در سامان دهی تئوریک و عملی آن مشارکت فعال داشته ام. در یکی از همان تظاهرات زخمی شدم که اثر آن هنوز هم هست.
با این مقدمهء بالا خواستم خدمت شما عرض کنم، که اگر من امروز می نویسم که انقلاب اسلامی را غرب تدارک دید، و خمینی فقط یک ابزار بود که او را بر نا آگاهی مردم سوار کردند، بر اساس اصول و تجربیّات و بر مبنای مستند داده های امروز است. انقلاب اسلامی 57 اصلأ بر اساس نقطه نظرات و شاخص ها و تضادهایی که در جامعهء آنزمان ایران بود استوار نبود و نیست،
قبل از انقلاب در همان زمان انقلاب دست چپ و راست خود را می شناخیتم (و بقولآ توی باغ بودیم و انقلابی بویم)، امّا وقتی این جنبش دینی و اسلامی از آسمان پایین آمد، مات و شوکه شده بودیم که این دیگر چه داستانی است و از کجا آمده است، نیاز جامعهء ما چیز دیگری است >
استان فارس و شیراز در زمان انقلاب به منظور پشتیبانی از روح الله خمینی مانند سایر استانهای دیگر تظاهرات گستردهء آنچنانی نداشت، تظاهرات اصلی برای مقاومت و جلوگیری از جایگزینی سیستم دینی بود، به عبارتی دیگر استان فارس دیر وقت به انقلاب پیوست، ولی آخرین سنگر مقاومت در مقابل حاکمیّت نظام اسلامی بود، بویژه مقاومت در مقابل انقلاب فرهنگی با جنبش دانشجویی.
شما تنها نیستید که بقول خودتان اشتباه کردید و به خیابان آمدید، همه اشتباه کردند، از شخص اوّل مملکت شاه گرفته تا پایین همه اشتباه کردیم و هنوز هم میکینم، امّا به خیابان آمدن شما و دیگران به منظور حاکمیّت آخوند و خمینی نبود، که اکنون احساس پشیمانی میکیند، بلکه بخاطر دمکراسی و آزادی بود، که باید به آن افتخار کنید، و همچنان پیگیر آن باشید.