Skip to main content

ائلیار عزیز

ائلیار عزیز
Anonymous

ائلیار عزیز
من از زحمات و تلاشهای شما تشکر میکنم. میدانم که طرح این 5 اصل از طرف شما در جهت شفاف تر کردن مطالبات جریانات دمکراتیک در برابر جریانات ضد دمکراتیک آذربایجان است.
طرح این اصول دمکراتیک در جنبش و آشنا کردن مردم با دمکراسی مبارزه دمکراتیک مردم را تقویت میکند اما چند اصل و واژه نمی تواند یک جنبش بزرک و مردم را قانع کند، به صف بکند و آنها را زیر پرچمی متشکل کند.
ما از گذشته های بسیار دور با این چند کلمه در سطح ایران که به شعار هم تبدیل شده آشنا هستیم : " آزادی، برایری ، عدالت، استقلال " .
این شعار در مقاطعی از مبارزه هم تاثیر گذار بوده است. منظورم این است که این ایده ها و پیشنهاد خوب است اما این مشکل را حل نمی کند. این اصول مطرح شده توسط شما بهتر است به پلاتفرم سیاسی تبدیل شوند. بدون ایجاد تشکل سیاسی

ارائه پلاتفرم هم مشکل است.
ایجاد احزاب دمکراتیک در آذربایجان به ضرورت تبدیل شده است. هر تشکلی باید برنامه سیاسی داشته باشد و اصول مورد نظر شما با جزئیات در مطالبات مختلف مطرح شوند. بدون تشکل حزب سیاسی هیچ اصولی ، هیچ برنامه ای، هیچ پلاتفرمی نمی تواند در بین مردم به نیروی مادی تبدیل شوند. بزرگترین نقطه ضعف ما در آذربایجان عدم تشکل دمکراتیک میباشد. بدون آن انرژیها و تلاشها به هدر میروند.