Skip to main content

جناب سازاخ سلام؛

جناب سازاخ سلام؛
بهنام چنگائی

جناب سازاخ سلام؛
ایکاش شما همچنین از غارت، بیکاری، بیدادرسی و گرسنگی میلیاردها انسان بی پناه و داغ لعنت خوردگان سرمایه سالاری نیز بسهم خود بیزار می شدید. و اندکی از توان خود را به نیازمندان یاری اختصاص داده، در صف این مبارزه برابریخواهانه، نوعدوستانه و اخلاقمدارِ والا قرارمی گرفتید.
دوست من! همینک در سطح جهان 200 جنگ، خیزش رهائی بخش و طرح سرکوبگرانه علیه آنها وجود دارد، که اقتصاد و سیاست نئولیبرال مسبب و محرک پایه ای آنهاست. در شمال و یا بهتراست بگویم در قریب به اتفاق آفریقا علاوه بر جنگ های نیابتی،از شدت قحطی ده ها میلیون زن و کودک و سالخوردگان در مرز مرگ از گرسنگی، نبود آب سالم، و بیماری های واگیر مهلک قراردارند. و در آنجا نه از واتیکان و خامنه ای، نه از کاخ سفید و نه دست اندرکاران بزرگ و کوچک سرمایه سالار خبری نیست و کک شان هم نمی گزد که چه پاسخی برای دعاوی حقوق بشری خود دارند!

دقت کنید که همین حالا در یمن و بخش حوثی آن روزانه ده ها کودک از نارسائی غذای کافی، نبود مواد معدنی و داروئی و آب آشامیدنی سالم می میرد. پس کجاست وجدان بیدار انسانیت؟ شما بگوئید: چاره ی این جنگ زدگان نیابتی غرب و اسلام در منطقه چیست؟ جز بیداری و برپائی علیه جنگ سالان هردوسو؟

بی خود از انقلاب رهائی بخش مردمی آنهم اگر، ممکن شود نترسید؛ شما بیشتر از توده ها از آن سود خواهیدبرد. جهان ما دیگر کارش از کار گذشته، و جهانیان پی برده اند که با امامان ریاکار، قهرمانان جدا از توده ها و دیکتاتورهای وابسته به سرمایه سالاری جهانی که جز با چپاولگران و ابناشت سرمایه خود نمی اندیشند نمی تواند، جهان شان بهتر از این باشد که هست و خرابتر هم خواهندکرد. پس باید جلوی شان ایستاد تا بیش از این زمین و زندگی انسان تباه نشده است. تنگدستان، بیکاران و کارگران نمی توانند بیش از این و خوشبیانه فقر و فاقه، بیکاری، جنگ و... را بردباری کنند.

از شما پرسیدنی ست و بگویید!
فردیکه حتی تنها یک میلیارد دلار ثروت دارد، با این پول چه ها نمی تواند بکند؟ او می تواند با چند میلیون از این پول هرچیز غیرممکنی را بدست بیاورد؛ و آن هرچیزها، و هزینه ی شان هرگز، نمی تواند بیش از چند ده میلیون شود. خوب، حالا آن آقا با بقیه ی یک میلیارد که اصولا اضافی ست و به آن نیاز ندارد؛ چه خواهدکرد؟ در حالیکه می دانیم "حرص انباشت ثروت" در این انگشت شمارهای "نه یک میلیارددلار دارها" که سرمایه 8 نفر از این بیماران انگل برابر دارائی 4 میلیارد نفر است. و چرا؟
با دو در صد از آن پول چه ها که نمی توان کرد؟!
هزینه سالانه نظامی " ناتو" بیش از 900 تا یک تریلیون دلار می شود. آیا می دانید تنها با یک سال هزینه ی ناتو می توان از آفریقا بهشت ساخت؟
فکر می کنید چرا این کار را نمی کنند؟
با سپاس از بردباری تان