Skip to main content

جناب qochaq zonozli سلام؛

جناب qochaq zonozli سلام؛
بهنام چنگائی

جناب qochaq zonozli سلام؛

نوشته اید:
ما مردم ایران در یک جغرافیا به نام ایران زندگی میکنیم و از جنگهای فرقه ای و قومی و زبانی بیزاریم. تمام اقوام ایران با هم متحد هستند. تجزیه طلبی محکوم است. به امید روز آزادی ایران
اجازه می خواهم دیدگاه خودم را پیرامون سوژه ی پانویس شما که براستی در شرایط کنونی بسیار حساس است بازگوکنم.

من هم همچون شما باوردارم که کشور و ملیت های ما باهم شایسته است یکپارچه باشند. زیرا قرن ها با شیفتگی درهم آمیخته اند و نباید قربانی طمع شوینیسم شاه و سکتاریسم فرقه ای شیخ تبهکارشوند و تجربه تلخ گذشته و حال، منشأ بیگانگی، ستیز باهم و عامل چنددستگی ما به هردلیل و بهانه شود.
بی هر و امائی در هردو دوره شاه و شیخ ستم، تبعیض ها و نابرابری های ناگواری بر ملیت های رفته است.
می باید در برابر پاسداران حماقت و ریا متحد و همبسته باشند تا در مبارزه مشترک علیه استبدادمذهبی

پذیرش این نابرابری ها و واقعیت های کتمان شده ی تاکنونی کوچکترین، پاسخ درستی ست که ما هم اکنون می توانیم به آنها بدهیم. و در فردای سرنگونی رژیم، ملیت های ما با همبستگی، اراده ی آزاد و نظام خودمدیریتی (( که جای گفتمانش تا آن مقطع باز است)) امکان خواهندداشت و خواهندتوانست و می توانند براساس ساختاری پلورالیستی و فدرال خواسته های دمکراتیک و ابتدائی خود را بدست آورند.

ما جز با هم و یکصدا و مشترک در برابر دشمن ضدبشری مان هرگز پیروز نمی شویم. به نسل کشی های داعش های شیعی و سنی و کربلای خونزار آنها در منطقه نگاه کنیم. و دقیقا بدانیم که چه جهنمی می تواند ناتو و سرکرده ی آن امپریالیسم آمریکا، و طرح تجزیه کشورهای منطقه توسط راسیسم صهیونیست، و ولایت فقیه مطلق و جنگ مذهبی او با خانواده ی انگل سعودی ها دارند و می توانند این دیوانگان بربر دست به هر جنایتی بزنند که بارها زده اند و اگر ما با همکاری هم روشنگری و افشاگری از این دسیسه گران نکنیمف همگی باخته ایم؛ و تجریه ی کشور جز ساده لوحی جبران ناپذیر نیست. اشتباه و فاجعه ایکه به دشمنان مان فرصت می دهد، آنها بتوانند کشور و زندگی ما و مردمان همدرد و همسایگان منطقه ای مان را با ما توامان نابود و تباه کنند.

تکنوازی های فریبکارانه ی این و آن نمی تواند و نباید بتواند در خدمت تداوم بساط ولائی باشد و قرارگیرد. هیچ ملیتی به تنهائی قادر نیست خواسته های بحق خود را از رژیم بازستاند!

بگذارید ابتدا با رژیم خودکامه آب های مان آسیاب شود، فدرالیسم مناسب خود را بهتر بشناسیم و تجربه کنیم، آنگاه آگاهانه تر راه فراروئی را تشخیص خواهیم داد.
باسپاس