Skip to main content

ابتدا از ائلیار بخاطر زحماتش

ابتدا از ائلیار بخاطر زحماتش
Anonymous

ابتدا از ائلیار بخاطر زحماتش در نوشتن مقاله ارزشمند تشکر میکنم
----------
در جواب به آقای بامسی و دیگر پانترکیستها
1 - شما منافع آذربایجان را فدای منافع ترکیه میکنید. نمی گویم شما آذربایجانی نیستید، از ترکهای اذربایجان هستید ولی از خود بیگانه هستید و در خدمت منافع ترکیه قرار گرفتید. چرا؟ شما عین یک تورک و عامل حکومتی ترکیه به ما آذربایجانیها منت میگذارید که ترکیه آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را از دست ارمنی ها نجات داد.
2 - ارمنی ها چرا و چگونه به آذربایجان آمدند؟ چه کسی و چه دولتی باعث مهاجرت ارمنی ها به آذربایجان شد؟ ترکیه بخاطر منافع آذربایجان وارد شد یا بخاطر منافع خودش؟
شما که از سوال کردن خسته نمی شوید لطفا به این سوالات هم جواب دهید تا جواب خود را بگیرید.

3 - ارمنی ها از قتل عام های امپراطوری عثمانی فرار کردند و به آذربایجان بلا شدند. پس علت اصلی

مهاجرت ارمنی ها عثمانیها بودند. اشغالگران امپراطوری عثمانی بخاطر نجات آذربایجان به ارمنی ها هجوم و یورش نیاوردند بلکه دولت عثمانی قصد نابودی ارمنی ها را داشت و تحمل دولت و کشور ارمنی را در جوار مرزهایش نداشت. عثمانی ها با همدستی کورد ها و سمیتکو جیلوها را سرکوب کردند و مانند جیلوها ظلمهای زیادی به آذربایجانیها کردند.
4 - عثمانی ها بعد از سرکوبی ارمنی ها به اسماعیل آقا سمیتکو کمک مالی و نظامی کردند. اسماعیل آقا با همکاری عثمانیها به قتل عام مردم آذربایجان پرداخت.
5 - ارمنی ها در آذربایجان غربی فعال بودند.چرا منت گذاشته ومیگویئد عثمانیها آذربایجان شرقی را از دست ارمنی ها نجات دادند.
6 - ساده لوحان بوزقورد منت می گذارند که ترکیه، نخجوان را از تعرض ارمنستان حفظ کرد. ترکیه بخاطر تورک بودن مردم نخجوان یا بخاطر کمک انسان دوستانه در نخجوان حضور پیدا نکرد بلکه بخاطر منافع بی پایان خودش بود.
چرا ترکیه در جنگ آذربایجان با ارمنستان حتی به در خواست کمک نظامی از طرف رهبر پانترکیستها یعنی ایلچی بئی جواب رد داد؟
چرا عثمانیها در سرنگونی دولت جمهوری دمکراتیک آذربایجان به رهبری محمد امین رسولزاده رهبر پانترکیستها به بلشویکها کمک کرد؟
چرا عثمانیها شیخ محمد خیابانی را در تبریز دستگیر کردند و به زندانهای مخوف عثمانی فرستادند؟
چرا ترکیه با رژیم فاشیست و اشغالگر ایران همدست شد تا حکومت ملی آذربایجان را که تحت رهبری پیشه وری کمونیست بزرگ و فرقه دمکرات بود، سرنگون سازد؟
نه خیر دوستان، ترکیه مجانی به کسی کاری نمی کند. ترکیه مفت و مجانی بخاطر تورک بودن مردم نخجوان ، به نخجوان چنگ نیانداخته است. حضور ترکیه در نخجوان برای آذربایجان شمالی بسیار گران تمام شده است. ترکیه بخاطر اهداف و منافع عظیم زیر در نخجوان پایگاه نظامی گذاشته و جایش را محکم کرده است :
اهداف حضور ترکیه در آذربایجان - نخجوان

1- تامین نیازمندی های انرژی و تقویت موقعیت ترانزیتی در انتقال انرژی به اروپا
2- حضور در پروژه های مهم اقتصادی، نفتی وگازی، صنعتی و تجاری در آذربایجان
3- استفاده از محور حمل و نقلی آذربایجان برای ورود به روسیه و آسیای مرکزی (پس از حل مناقشه قره باغ) به منظور کاهش وابستگی به مسیر ترانزیتی ایران
4- تاثیر گذاری در ترتیبات امنیتی قفقاز و افزایش نقش منطقه ای
5- افزایش توانمندیها به منظور تاثیر گذاری بر روسیه، ایران وارمنستان
6- تاثیر گذاری بر ملت و دولت آذربایجان و افزایش سلطه و حضور فرهنگی در این کشور
7- استفاده از موقعیت منطقه ای در رقابت و روابط با آمریکا وغرب
8- افزایش توان اقتصادی، حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال برای اتباع ترکیه
9-
امیدوارم ستون پنجم و مدافعان منافع ترکیه در جنبش ملی آذربایجان با ساده لوحی به مسائل برخورد نکنند و تاریخ را تحریف نکنند. ترکیه اگر نفعی نداشته باشند هیچ قدمی به نفع آذربایجان بر نمی دارد. سیاستها و اقدامات دشمنانه ترکیه علیه آذربایجان فراوان است که به چند نمونه اشاره کردم. شما نمی توانید تاریخ را تحریف و حقایق را وارونه نشان دهید.