Skip to main content

از دوانهای باستان تا ظهور شاه

از دوانهای باستان تا ظهور شاه
Anonymous

از دوانهای باستان تا ظهور شاه اسماعیل صفوی چیزی بنام کشور یا ملت ایران وجود نداشت. اگر امروز حقیقتی بنام ایران وجود دارد،  به برکت فداکاریهای ملت آذربایجان آفریده شده و ایرانیها آن را مدیون نبوغ شاه اسماعیل صفوی هستند.
آن روزها شاه آذربایجانی بود و پایتخت در آذربایجان بود و زبان شاه و دربار آذربایجانی بود و زبان اردو زبان آذربایجان بود. و آذربایجانی در جنگ های  صدها ساله خود در مقابل امپراطوری های عثمانی و روس، مجبور بود تنها بجنگند چرا که کرمان و یزد در مقامی نبودند که ...
نقش آذربایجانی‌ها در دوره قاجار از نزدیک به صد درصد به ۹۵ در صد و پس از برقراری دیکتاتوری رضا شاه به ۸۵ درصد و در دوره محمد رضا شاه به ۷۰ در صد رسیده بود.  این تناسب در اوایل حکومت اسلامی همچنان باقی مانده بود. ولی این تعداد سپس رفته رفته کمتر شد و در دوران ریاست جمهوری خامنه ای به کمتر از ۴۰ درصد رسید. در دولت خاتمی

به جز چند نفر آذربایجانی کسی به پست وزارت نرسید و در دوره اول احمدی نژاد فقط یک نفر وزیر آذربایجانی موجود بود و از زمان روی کار آمدن دولت روحانی حتی یک وزیر آذربایجانی هم در هیئت دولت وجود ندارد.
اگر اشتباه نکنم در میان اعضای مجلس خبرگان و فرماندهان سپاه پاسداران هم دیگر هیچ آذربایجانی وجود ندارد. هر چند که جنایتکاران آذربایجانی دست کمی از همتایان اصفهانی و کرمانی خود ندارند، ولی این به این معنا است که سردمداران رژیم پان ایرانیستی بیش از این، حتی به خودفروخته ترین و سرسپرده ترین آذربایجانی‌ها هم اعتماد ندارند.
....
اگر اتفاقی نیافتد،
این آغازی است برای پایان.