Skip to main content

تنها گروه پانی که میتوانست

تنها گروه پانی که میتوانست
Anonymous

تنها گروه پانی که میتوانست خطر جدی برای تمامیت ارضی ایران باشد همان پان ترکیسم و یا حرکت مثلا ملی آذربایجان بود، با خوشحالی میتوانم بگویم این حرکت به شکل مشهودی از لحاظ ایدولوژیک دچار بحران و از دست دادن فوج فوج طرفداران خود است.
حرکت مثلا ملی آذربایجان حرکتی استد که 90 درصد به بالا تمامی رهبرانش از ده کوره های آذربایجان هستند فاقد دانش سیاسی و تاریخی و تربیت درست هستند. اکثرا کسانی جذب چنین حرکت بی سر و ته میشوند که متاسفانه کتابی به روستای محل زندگیشان نمی رسد و یا در شهر از اقشار فقیر جامعه هستند که توانای خرید کتاب از کودکی نداشتند.
رهبرانی از این دست قادر به تولید تفکر جذاب برای مردم اذربایجان که بد و خوب اکثر به دانشگاه رفته اند نیستند.

حرکت مثلا ملی اذربایجان به شکلی اشکار از تاریخ آذربایجان نفرت دارد از فرهنگ اذربایجان نفرت دارد. و تمامی سخنان و ادعاهای حقوقی و سیاسی این حرکت یکی پس از دیگری با مطالعه در حال سقوط هستند.
1- طبق هیچ متن حقوقی آموزش و پرورش جز حقوق بشر نیست.
2- آذربایجان طبق اسناد قطعی هرگز ترک نبوده و نهایتا ترک زبان است و آن هم برای مردم طبقه متوسط فعلی چندان مهم نیست. فارسی برای کار،ارتباط اجتماعی و فرهنگی . انگلیسی به عنوان زبان علم با فاصله بسیار زیاد از ترکی برای خانواده ها الویت دارد.
3- جمهوری اذربایجان طبق تمام اسناد تاریخی هرگز اذرببایجان نیست.
4- حتی جمهوری ترکیه هم طبق اعتراف بزرگترین دانشمندانش مانند پرفسور جلال شنگور اصلا ترک نیست و تاریخا هم چنین چیزی ممکن نیست حتی طبق گفته ایلبر اورتایلی بزرگترین تاریخ دان ترکیه کل جنوب غربی ترکییه در تبادلات مردم ترک و یونانی در سال 1918 مسلمان شد. تا قبل از ان ازمیر و انتالیا و مانیسا یک شهر مسیحی نشین بود.
5- فرهنگ ترکی از دید علم تاریخ و بینالمللی نتنعها ساخته دست مخلوقات فضای نیست حتی از دید بزرگترین تاریخ نگاران جمهوری ترکیه مانند ایلبر اورتایلی و جلال شنگور یک مدنیت بدوی خجالت اور است که بزرگترین ضربات را به مدنیت بشر زده است.
6- فارسی نتنها زبان سگ نیست بلکه طبق گفته تاریخنگاران ترک استاد و مبدا فرهنگ ترک است .
7- فارسی شاخه 33 زبان عربی نیست بلکه یکی از قدیمترین و قدرتمنذترین ادبیاتهای جهان را دارد.
8- ساز قوپوز و دهده قورقوت و آقای شاعر فضولی هیچ ربطی به اذربایجان ندارد کتاب درباره تاریخ اذربایجان فیروز منصوری جلد دو را بخوانید. من تا به حال جوابی از حرکت بسیار مدنی اذربایجان نشنیده ام.

تمام استدلالهای این حرکت زشت دروغگو پوچ و توخالی است. روشنفکرانش به جای ایفای نقش رهبری احتیاج به اموزش دارند از سواد طبقه متوسط اذربایجان عقب هستند.
این حرکت درکی از دوران ماهواره و اینترنت ندارد شما شایسته خنده مردم اذربایجان هستید.
دست بردارید از زندگی مردم جامعه میدان کار اموزی شما نیست که هر چه به ذهن مبارک رسید اعمال کنید.