Skip to main content

من هم چند نکته می توانم بگم

من هم چند نکته می توانم بگم
Anonymous

من هم چند نکته می توانم بگم
اول اینکه این تاکید بر روی ایدولوژی ترکیسم یا پانترکیسم خود محل سوال است انهم در حالی که برای پیاده سازی یک ایدولوژی شما به بازو مالی و اجرایی نیاز دارید و این در حالی است که آزربایجانی های ایران از این دو محروم هستند یعنی این ملت حتی توان دیکته کردن خواست خود مبنی بر تحصیل به زبان مادری را ندارد چه برسد به اجتماع تمام ترک های جهان
دوم اینکه چه این دوست نویسنده بخواهد چه نخواهد ترک های ایران در گستره جغرافیایی بهم پیوسته هستند (اگر منظور ایران باشد) در خارج نیز آنچه به اصطلاح توران نامیده می شود باز فضایی بهم پیوسته است بنابراین اینکه عده ای خواهان یک اتحادیه هم زبان در یک گستره جغرافیایی باشند عقلانی است .

سوم اینکه پانترکیسم و ناسیونالیسم مبتنی بر زبان ترکی چیز عجیبی نیست در حالی که حالت های عجیب تری نظیر اتحادیه اروپا (باشگاه مسیحیان) یا اتحادیه اوراسیا ( باشگاه کشور های استقلال یافته از شوروی سایق) وجود دارد !شما حتی کشور های متحد المنافع رو هم دارید که اصلا پیوستگی جغرافیایی ندارند .
چهارم اینکه ناسیونالیسم با فاشیسم خیلی متفاوت است ؛ ناسیونالیسم مبنی دموکراسی است یعنی در کشور شما فقط زاده کشور شما می تواند رای دهد نه مثلا یک چینی بنابراین نویسنده دچار خلط مبحث و مغالطه شده است .
اما چند سوال چرا این نویسندگان عزیز در مقابل توسعه طلبی اکراد لال هستند ؟
چرا در مقابل حزب پانایرانیسم که از سوی دولت آپارتاید فعلی حمایت می شود لال هستند ؟
چرا ناسیونالسم آلمانی و فرانسوی و ساکسونی خوب است اما ناسیونالیسم ترکی کریه ؟
چرا شما که این چنین از حق صحبت می کنید برای اکراد و فارس ها حق داشتن اتحاد میهنی یا ایران بزرگ قائلید اما اگر یک آزربایجانی صحبت از ناسیونالیسم بکند می شود پانترکیسم ؟
شما دوست گرامی یا مهره این و آن هستید که با مارک چسبانی دست پیش را گرفته یا نمی دانید ٰ که بهتر است سکوت کنید یا نمی صرفه !!!
خیلی واضح