Skip to main content

با تشکر از پاسخ جناب توکلی,

با تشکر از پاسخ جناب توکلی,
peerooz

با تشکر از پاسخ جناب توکلی, منظور از طرح موضوع Devil's Advocate ( وکیل مدافع شیطان ) تائید روش ایران گلوبال است, گرچه ممکن است همه با آن موافق نباشند.

بنا به تعریف ویکیپدیای فارسی : " وکیل مدافع شیطان در صحبت عامیانه کسی است که استدلال خاصی را ارائه می‌کند و مواضعی می‌گیرد که لزوماً با هنجار پذیرفته شده مطابقت نمی‌کند. فرد با چنین موضع گیری، سعی می‌کند دیگران را در روند بحث استدلالی درگیر کند. مقصود از چنین روندی آزمودن کیفیت استدلال اصلی و تشخیص ضعف‌های ساختاری آن و استفاده از آن اطلاعات به منظور بهبود یا رد کردن موضع اصلی مخالف است.......استفاده از وکیل مدافع شیطان باعث جلوگیری از پدیده گروه‌فکری یا قطبی شدن نظرات می‌شود.".

" گروه‌زدگی[۱] یا گروه‌فکری پدیده ای روانشناسانه است که در بین گروهی از مردم رخ می‌دهد، بدین شکل که میل به هارمونی و همگرایی در گروه، منجر به یک تصمیم‌گیری

غیرعقلانی یا ناکارامد می‌شود. اعضای گروه سعی می‌کنند با سرکوب کردن فعالانهٔ دیدگاه‌های مخالف، و با ایزوله کردن خود از اثرگذاری‌های بیرونی، اختلاف را حداقل کرده و به یک تصمیم مورد اجماع برسند بی آن که دیدگاه‌های رقیب را مورد ارزیابی انتقادی قرار دهند.".