Skip to main content

سوء استفاده سیاسی از کودکان

سوء استفاده سیاسی از کودکان
Anonymous

سوء استفاده سیاسی از کودکان

پانترکیستها از کودکان در پیشبرد اهداف سیاسی شان سوء استفاده میکنند. آنها کودکان را مجبور به بوزقورد گرفتن، پلاکارد برداشتن، شرکت در حرکتهای اعتراضی و حفظ کردن شعرهای سیاسی و متن های سیاسی میکنند. این اقدامات با زندگی کودکانه متناقض هستند و به روح و روان کودکان لطمه وارد میکنند. این روشهای غیر انسانی باید متوقف شوند. دفاع و حمایت از حقوق کودکان باید به پرچم مبارزاتی ما و فرهنگ مردم آذربایجان تبدیل شود.
کودکان قربانبان بی دفاع جامعه

سرمایه داری هستند. کودکان از لحاظ جسمی ضعیف و از لحاظ فکری به حد بلوغ نرسیدند. در جامعه وحشی سرمایه داری انواع ظلمها، تبعیضها و بی عدالتیها به کودکان تحمیل میشود. کودکان تنبیه و تحقیر میشوند، کودکان تحت خشنونت خانوادگی و اجتماعی زندکی میکنند. کودکان در محرومیت و فقر قرار داده شدند. از کودکان سوء استفاده جنسی میشود، ازدواج زودرس به کودکان تحمیل میشود و صیغه میشوند. از کار ارزان کودکان برای کسب سود بیشتراستفاده میشود. از کودکان در گدایی، در خودفروشی استفاده میشود، از کودکان در کارهای نظامی و جنگی استفاده میشود. بدست کودکان اسلحه داده میشود و به ماشین کشتار تبدیل میشوند و یا در جبهه مقدم به روی مین فرستاده میشوند . کودکان خرید و فروش میشوند. کودکان را در سنین غیر قانونی به حبس و اعدام محکوم میکنند. خرافات و افکار پلید و ضد انسانی مذهبی به ذهن کودکان تزریق میشود، اجبارا لباس اسلامی به آنها پوشانده میشود و سرشان در عاشورا با قمه دریده میشود. از کودکان در مراسمها و تبلیغات اسلامی استفاده میکنند. اینها جند نمونه کوچک از ستمها و بی عدالتیهایی هستند که کوکان و فرزندان ما در آذربایجان متحمل میشوند. .
احساسات پاک، روحیات ظریف و جسم ضعیف کودکان آذربایجان زیر ضربات کاپیتالیسم له میشوند و دنیای زیبای کوکانه توسط سیستم کاپیتالیستی به "جهنم" تبدیل شده است. کاپیتالیسمی که مورد ستایش پانترکیستها و بوزقوزدهاست.
سوء استفاده سیاسی از کودکان یکی از صدها ستمهایی است که به کودکان وارد میشود. کودکان را مجبور میکنند علامت و اشاره بوزقورد نشان دهد علامت اشاره ای که نه تنها کودک بلکه خودشان همه معنا و مفهوم سیاسی آنرا نمی دانند. بسیاری از والدین آذربایجانی کودک را وادار به برداشتن پرچم این کشور و آن حز ب سیاسی میکنند که کودک نمی داند علت کارش چیست. کودکان را وادار به ازبر و حفظ کردن اشعار سخت و طولانی میکنند تا کودک بیچاره طوطی وار آن را در جمعی بخواند یا ویدئویی از آن آماده سازند و در خدمت اهداف سیاسی و حزبی شان بکار ببرند. والدین و فعالین سیاسی از کودکان در مناسبتهای سیاسی و تظاهراتها استفاده میکنند و بدست آنها پلاکارد و پرچم میدهند که با افکار و دنیای کودکانه در تضاد قرار دارند.
سیاسیون از کودکان بعنوان پلکان و دستاویز برای رسیدن به اهداف شخصی و سیاسی خودشان سود می جویند.
مدافعان حقوق کودکان، نیروهای دمکراتیک و سوسیالیست مخالف سوء استفاده و استفاده ابزاری از کودکان هستند. باید همه قوانینی که بر ضد کودکان هستند باید لغو بشوند. هر اقدامی که بر علیه کودکان است باید متوقف شود. باید قوانینی در جهت رفاه، امنیت و آسایش کودکان به تصویب برسند.
مبارزه مردم برابری طلب و آزادیخواه آذربایجان نباید تنها برای مطالبات محدود و اصلاح طلبانه باشد. ضرورت دارد که حقوق و خواسته های کودکان، مطالبات کارگری، مطالبات زنان، مطالبات ملی و دیگر خواسته ای دمکراتیک و آزادیخوانه در مبارزه رهایی بخش ملی و دمکراتیک مردم ستمدیده آذربایجان مطرح شوند و به فرهنگ سیاسی و عمومی مردم و تشکلها تبدیل شوند