Skip to main content

مشخصات زبان قدرتمند > ۱- از

مشخصات زبان قدرتمند > ۱- از
Anonymous
عنوان مقاله:
زبان پارسی، زبان عربی و چالش پالایش, جلال ایجادی

مشخصات زبان قدرتمند > ۱- از فعل و صفت و بلعکس فعل ساده می‌‌سازد . ۲- واژگان جدید، دارای ارتباط تنگاتنگ و اورگانیک ، با فعل، صفت و اسم هستند. ۳- فعل زمان ساده، حالت امری دارد و نیازی به اضافه کردن پیشو

توان طرح پرسش‌های ابتدا ئی > ۱- زبان فارسی‌، در دوران اوج عایدات مفت نفت در ۱۰۰ سال گذشته، کدام مرز‌های فلسفی‌، علمی‌، ادبی‌، هنری، نقد را از سر گذراند که اینک با فروپاشی اقتصاد نفتی‌ فارسستان، جامعه شناس ما میخواهند این زبان ناقص با فقط ۲۷۰ ساده را، از کما بیرون بیاورند؟ ۲- محمود حسابی‌ فیزیکدان فارسستانی، با سفرهٔ هفت سینی که انیشتن را دعوت کرده بود، مشهور شد ( نه توان علمی‌ در فیزیک )، حسابی‌ که ناتوانی‌ وی در درک زبان فارسی‌ و ظرفیت آن، بسیار کمتر از ظرفیت درک ایشون از فیزیک بود، تصور میکرد زبان فارسی‌، ظرفیت واژه سازی تا بینهایت را دارد، غافل از اینکه، در کشور زبان، کلمات باید هماهنگی و انسجام خود را حفظ کنند و گرنه واژه سازی هردمبیلی، زبان را دچار آشوب می‌کند، آیا درک جامعه شناس ما، از درک فیزیکدان فارسستانی، بیشتر است؟ کمتر است؟ در یک سطح است؟ ۳- پیشگامان زبان فارسی‌، تاکید کرده ا‌ند این زبان نازا است، آیا فرضیات پوچ جدید جامعه شناسی‌، خلاف آن را به جامعه شناس ما ثابت کرده ا‌ند؟ ۴- آیا جامعه شناس ما، به قهقرای زبان هندی در هند، و اردو در پاکستان، واقف هستند؟
.......
مشخصات زبان قدرتمند > ۱- از فعل و صفت و بلعکس فعل ساده می‌‌سازد . ۲- واژگان جدید، دارای ارتباط تنگاتنگ و اورگانیک ، با فعل، صفت و اسم هستند. ۳- فعل زمان ساده، حالت امری دارد و نیازی به اضافه کردن پیشوند " ب " ندارد.
https://iranglobal.info/node/78580 زبان پارسی، زبان عربی و چالش پالایش, جلال ایجادی