Skip to main content

وقتی پاده شاه تورک صفوی

وقتی پاده شاه تورک صفوی
Anonymous
عنوان مقاله:
حکومت اسلامی فارس

وقتی پادشاه تورک صفوی اصفهان را پایتخت کرد و به دخمه های فارس ها نزدیک شد. و احمد افغان به اصفهان حمله کرد
از آن زمان فارس ها شروع به رخنه به ارکان دولت تورک شدند

اگر صفوی بجای اصفهان تهران را پایتخت می کرد احتمال بسیار زیاد الان حکومت در دست تورک ها باقیمانده بود.
چونکه همانطور که قبلا گفتم 500 سال پیش فارس ها اصلا نمی دانستند تهران کجاست.
اما وقتیکه صفوی اصفهان را پایتخت کرد فارس ها برای کار از یزد. خراسان. کرمان.شیراز ووو به طرف اصفهان آمدند
و حمله احمد افغان به اصفهان باعث شد قدرت تورک ها در منطقه تحلیل رود و فارس ها که در اوایل ورود به اصفهان صابون می خوردند شروع کردند رخنه به ادارات دولتی و نظامی. و همینطوری فارس ها تا زمان قاجار از هر فرصت استفاده کردند و جای خودشان را در دولتهای تورک محکم کردند و 100 سال پیش هم انگلیس با استفاده از نفوذ فارس ها در دولتهای تورک ضربه نهایی را زد و تورک ها را به حاشیه برد چونکه می دانست تورک به انگلیس مزدور نخواهد شد چونکه ریشه دارد و فارس های هندی تبار را سر کار آورد و با دست پاچکی یک تاریخی برای فارس های هندی تبار که تا دیروز صابون می خوردند درست کردند که انگار در این سرزمین تورکی وجود نداشته است.
حالا آن روشنفکر آذربایجان که در جنگل های آمازون دنبال حقوق کارگر و روسیه پوتین را ضد امپریالیسم می داند اول این را روشن کند که فارس ها چطور از خرابه های یزد .کرمان.خراسان آمدند و حکومت را از دست تورک ها گرفتند. زبانشان را بریدند. کتابهایشان را آتش زدند. سرزمینشان را اشغال کردند. دارایشان را غارت کردند؟
حالا آن کارگر آمازون اگر از اینها خبر داشته باشد به تو روشن فکر انترناسیونال نخواهد گفت اول برو ملت خودت را از اسارت نجات بده بقیه پیش کش؟