Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
دو شرکت اماراتی مزدوران نظامی غربی به لیبی اعزام کرده‌اند.



کمیته تحریم لیبی شورای امنیت سازمان ملل متحد طی گزارشی، اعلام کرد که دو شرکت اماراتی دهها مزدور نظامی غربی را به منظور کمک به نیروهای تحت فرمان ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر به لیبی اعزام کرده‌اند.
بر اساس گزارش محرمانه تهیه شده توسط این کمیته که «بلومبرگ» به آن دست یافته، این دو شرکت به نامهای «Lancaster 6 DMCC» و «Opus Capital Asset Limited FZE» در مناطق آزاد کشور امارات متحده عربی ثبت شده‌اند.

طبق این گزارش مزدوران نظامی غربی در ماه ژوئن 2019 به لیبی اعزام شده‌اند. این دو شرکت همچنین متهم به تامین هلی کوپتر، پهپاد و پشتیبانی اینترنتی از خلیفه حفتر هستند.

یک دیپلمات که نخواسته نامش فاش شود به بلومبرگ گفته است مزدوران نظامی غربی برای جنگ با دولت لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و از حمایت ترکیه برخوردار است به لیبی اعزام شده‌اند.

همچنین 20 مزدور نظامی به رهبری استیو لودج که شهروند آفریقای جنوبی است نیز در اواخر ژوئن سال گذشته به لیبی اعزام و پس از چند روز با ترک لیبی عازم مالت شده‌اند.

بر اساس این گزارش شرکت «Lancaster 6» از سوی کریستیان دورانت خلبان سابق نیروی هوایی سلطنتی استرالیا اداره می‌شود.
شبه نظامیان حفتر که توسط امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از 4 آوریل 2019 حملات خود به طرابلس را آغاز و از 12 دسامبر گذشته به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

یگان‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت لیبی نیز که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کرده‌اند.