Skip to main content

در اخرین ماه های امپراتوری

در اخرین ماه های امپراتوری
Anonymous
عنوان مقاله:
حکومت اسلامی فارس

در اخرین ماه های امپراتوری تورک عثمانی انگلیس به عربهایی که فرماندار عثمانی در کشور هایی مثل عراق .سوریه.عربستان ووو بودند قول داده بود که با انگلیس در شکست دادن عثمانی همکاری کنند بعد از پیروزی انها

را به همان مناطق یا کشور ها پادشاه خواهد کرد و ان فرمانداران ان مناطق در ضربه زدن به عثمانی بسیار نقش بازی کردند
و همین اکراد در کوه های عراق و سوریه و اذربایجان برای دیگران گوسفند می چرانیدن یعنی دقیقا برای این کار از هند اورده شده بودند در نتیجه بنا به در خواست و خیانت فرمانداران عرب عثمانی از صاحبان برده های اکراد که اینها را فعلا ول کنید ما نیاز داریم و فعلا زنان اکراد به گوسفندان برسند . و فرمانداران عرب عثمانی شروع کردن بین اکراد و بخشی از عرب ها اسلحه پخش کردن تا از طریق عراق و سوریه علیه عثمانی یک جبهه دیگر باز کنند البته با نقشه انگلیس . ولی تا اکراد و سایر گروه های عرب را که مسلح کرده بودند هماهنگ کنند دولت عثمانی از هم پاشید. و دیگر ارامش و نظم منطقه بهم خورده بود . و اکراد که قرارداد چند ساله نگهداری گوسفند برای اربابان خود داشتند حالا صاحب اسلحه و نوار فشنگ را از گردنشان اوزیزان کرده اند. و اکراد مسلح در گروه هایی حالا فرصت گیر اورده اند بعضی ها مردم را در جاده ها لخت می کردند و یا در گروه هایی به دهات حمله و غارت و به ناموس مردم تجاوز می کنند.
((توضیح)) حالا شاید کسانی سئوال بکنند در ان شرایط غیر از اکراد انسانهای دیگر حتی مسلح هم بودن اما چرا به دهات حمله و غارت و به ناموس دیگران تجاوز نمی کردند؟
جواب این است چونکه اکراد متعلق به منطقه نیستند و اهالی منطقه را خودی و سرزمین خود نمی دانند
مثل اینکه به یک کشور دیگر حمله کرده اند. و همکاری همه جانبه اکراد با کشور های اجنبی را هم از این منظر باید نگاه کرد
در اخر این را هم بگویم انگلیس قولی که به فرمانداران عثمانی برای پادشاهی بعد از عثمانی به ان مناطق داده بود عمل نکرد