Skip to main content

استعمارگران کلاسیک و

استعمارگران کلاسیک و
Anonymous

استعمارگران کلاسیک و استعمارگران بدوی عصر مدرن

شکست و متلاشی شدن بلوک شرق در دهه ای نود قرن پیش بار دیگر باعث تغییرات مهم در سطح جهان و مناسبات بین قدرتمندان و کشورهای ضعیف شد. پیشرفت و همگانی شدن بعضی تکنولوژیها؛ افقهایی جدیدی را به روی ملل ضعیف گشوده است. سال به سال درصد فقر به مرور در مقایسه قرون گذشته کم می شود فاصله طبقاتی و بی عدالتی البته هنوز هم وجوددارد ولی مناسبات قدرتها با حفظ اهداف اولیه خود در بسیار جاها حالت خشن خود را از دست داده تا اندازه هومانیستی شده است و گردش ازاد سرمایه برای خیلیها یک حداقل ازاستاندارد زندگی را فراهم نموده که دهه های پیش به ذهن خطور نمی کرد. بسیاری از بیماریها ریشه کن شده و مرگ میر ناشی از فقر در سطح جهان خیلی کمتر شده است.
جنبش وقیام ملل ساکن در جغرافیای ایران منجر به انقلاب و ساقط کردن حاکمیت میلتاریستی شاهنشاهی اریایی دست نشانده بلوک غرب شد. امید ملیونها انسان برای ازادی و رفاه و عدالت طولی نکشید که بر باد رفت. قشر متحجر اخوند(روحانی) با قلع وقمع رقیبان وکشتار هزاران انسان حکومت را به انحصار خود دراورد. حاکمان جدید با وجود عدم تجربه سیاستمداری در بلندپروازی و توهم دست کمی از اسلاف خود, شاه اریامهری نداشتند. عدم درک عمیق شان از سیاست و روابط بین المللی به همراه همسایه دیکتاتور و نادانتر از خودشان و با سیاستها ازمون و خطا باعث مرگ بیش از یک ملیون انسان همراه ملیونها مجروح؛ ملیاردها دلار خسارت در دو کشور ایران و عراق شدند. شبح مرگ و ویرانی و فلاکت هنوز هم از منطقه رخت نبسته است. حاکمان فارس هنوز زخمهای جنگ ویرانگررا التیام نداده با توهم و بلند پروازی خویش به فکر کشورگشای به سبک اروپای قرن هجدهم افتاده ملیاردها ثروت ملل جغرافیای ایران را در لبنان و سوریه به هدر داده و می دهند در کنار حزب بعث سوریه در قتل بیش از صد هزار مردم بیگناه سوریه سهیم بوده و جنایت می کنند. تحت نام انرژی هسته ای نیروگاهی که هزینه ساخت ان در غرب کمتر از پنج ملیارد دلار است ؛ بیش از ۱۷۰ ملیارد دلار از سرما یه ملل ایرانی را به هدر داده واقتصاد فلاکت زده این ملل را جولانگاه اجناس بنجل چین و روسیه کرده و با حماقتهای خود باعث میلیتاریزه شدن منطقه شده و با سیاست قلدر مابانه در مقابل کشورهای کوچک منطقه؛ صدها ملیارد ثروت همسایگان عرب راروانه به جیب قدرتهای غربی می نمایند(بخوانید تاراج ثروت و منابع منطقه توسط یک به علاوه پنج).
این روزها همه جا صحبت از مذاکرات بین رژیم شیعه ای اریایی و قدرتهای غربی ؛ روسیه وچین است. قدرتهای غربی تقریبا ده سال است که تحریم بین المللی علیه رژیم اخوندی فارس حاکم در ایران وضع نموده ؛ دود اصلی این تحریمها در اصل به چشم ملل ساکن این جغرافیا می رود. اینها هر سال به طور قطره چکانی اسم چند شرکت و یا چند پاسدار را به لیست این تحریمها اضافه می کردند و طبیعتا حاکمان فارس نیز به بازی شان بدون وقفه ادامه می دادند؛ تا اینکه غربیها تابستان سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفتند بازی را جدی کنند و بلافاصله ضربه سهمگین را به اقتصاد ایران وارداوردند؛ پول ملی ایران در کوتاه مدت بیش از هفتاد درصد از ارزش خود را از دست داد؛ بیشتر صنایع تولیدی راکت شده باعث رشد سرسام اور بیکاری و تورم و اقتصاد به کما رفت. در اینجا اخوندها به جدیت موضوع پی برده با انتخاباتی فرمایشی؛ سیاست خودرا عوض نموده در ضعیفترین شرایط و در عالم خود مثلا داشتن کارت سوریه و لبنان و غیره و در حالی که اقتصاد ایران به فلاکت افتاده واینها با بازی با کلمات و نرمش قهرمانانه نامیدن به استقبال مذاکرات رفتند. اینجا این سوال مطرح میشود غرب با اگاهی به تاثیرات تحریم واقعی چرا تحریم اینگونه اجرا و ده سال کش داد؟ ایا مسایل فنی و تکنیکی در این تاکتیک نقش داشت و یا اینکه از اول همینگونه برنامه ریزی شده بود. رژیم فارس افکار عمومی دنیا و سیاست مداران انرا با طرفداران نا اگاه خود یکی پنداشته شروع به هیاهوی تبلیغاتی کرده است, مدام ازرییس جمهور منتخب دم می زند یعنی قبلی ها منتصب تشریف داشتند. درعکس العملی خانم وندی شرمن عضو تیم مذاکره کنند اتمی امریکا” فریب و نیرنگ را جزو د ن ا فارسها اعلام نمود”.