Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
پانفارسیسم چرا دست به دامان داستانهای اساطیری شده ؟!
او و اربابانش چه اهدافی را دنبال میکنند ؟!

✍تورک بیلگی پاسخ میدهد



.
نیم نگاهی به مسائل روز و جریانات این مناطق میتواند تا حدی گره گشای آن باشد .
.
.
قاجاریه یکی از تاریخهای معاصر این سرزمین است و تلاش انگلستان و روسیه و فرانسه برای تغییر حکومت !
.
.
.
از بین بردن تعصبات تورکان یکی از بلند مدت ترین اهدافی بود که اروپاییان برای این موضوع تلاشهای زیادی کردند و بهترین راه این بود که آنها را از بعد زبانی که هویت انسانها را میسازد مورد هدف قرار دهند زیرا مرگ زبان میتواند او را از هویتی به هویت دیگر بر گردانده و‌در اصل گذشته ی او را به فراموشی بسپارد . .
. .
.
همین تفکر کافی بود تا برای غیر تورکان و تورکان داستان سرایی خلاف واقعیت کرده و با همین سیاست که قرار است و یا قرار بود بر سرشان آورد داستانی از تغییر زبان را نیز مطرح کند زیرا قرار است برای همان گذشته ی ساختگی هویت سازی کند و تورکان را ملزم به باور سازد !
.
.
.
این امر امکان پذیر نیست جز اینکه تاریخ را با نام تورک حقیر و وحشی و مهاجر بشناساند و بعضی قهرمانان تورکان را نیز در قالب هویتهای دیگر بشناساند .
.
.
سیاستی که کافیست تا آن فرهنگ را به نام مدنیت و شخصیت و پیشرفت و انسانیت در جامعه ی بخصوص آذربایجان تزریق کند و انسانها را بسوی ایده آل گرایی تعریفی خود سوق داده و ایده آل تعریفی خود را در قالب هویت اصلیشان قالب کند .
.
.
تصور از غربی که مهد پیشرفت و علم است و انسانها همیشه در آرزوی رسیدن به آن پیشرفت که حاضرند در چوشه ای از آن تاریخ مورد عنایت و تعریف غربیان قرار گیرند تا سهمی از آن مهد به اصطلاح تمدن و پیشرفت را در خود حس کرده و به دیگران پز دهند !
.
.
.
خالی شدن از هر گونه اعتماد به نفسی لازمه ی این تدارکات است

.
.
.
غربیان از جانب فارس و لر و کرد و ... هیچ خطری برای خود احساس نمیکردند و برای همین شروع به تاریخنگاری منفعت طلبانه برای آنها کردند زیرا میتوانند اهرم و سوپاپ اطمینان آنها در سیاست تورکستیزی باشند
.
.
.
از طرفی بر آن بودند که گذشته ی تورکان را به همراه زبانشان نابود کنند ، تا هویتی از آن بر جای نمانده و یا اینکه تضعیف شود
.
.
.
به همین علت آنها افرادی را از خود همان شیفتگان فرهنگ غربی با اسامی اندیشمند و فرهیخته و فرنگ دیده و ... تربیت کرده و به سوی مردم خود گسیل کردند ، مردمی که آنها هم از غرب و پیشرفت غرب و پوشش و ... زیاد میشنیدند !
.
.
.
و این همان نقطه ای است که برای نابودی هویت آن ملت که زبانش است کفایت میکند بطوری که همان ملت امروز خود را رد کرده و در لابلای تاریخ بدنبال هویت تعریفی بگردند که غربیان گفته اند ! اما در واقع غربیان این به اصطلاح هویت را برای کسانی نوشتند که در کنار آذربایجان و تورکان زندگی میکنند و همان برتریت تحریفی برای آنها ( غیر تورکان ) را مصداق نمونه قرار داده تا اگر کسی مستعد تغییر باشد با همان ایده تغییراتش پیش رفته و بعد از چند نسل آثاری از هویت قبلیش باقی نماند
.
.
.
همان چیزی که مثالهای زیادی میتوان برای دیروز و امروز این سیاستها آورد که چگونه همین آسیمیله گرایی پهن شده توسط غربیان به کار خود ادامه میدهد و چگونه پانفارسیسم ( جعلی ) از نوع خودباختگان او را در این سیاست خواسته و نا خواسته همراهی کرده و میکند
.
.
.
این همان گوشه ای از تاریخ تورکان است که اصالت تورک بودنش دشمنانش را برای تعریف هویتی غیر تورک ملزم کرده تا او را برای همیشه از میان بردارد .
.
.
پیج تخصصی و تحقیقی تورک بیلگی