Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
برخی مناطق در شهر سرت آزاد شد.
نیروهای ارتش لیبی دو منطقه دیگر در شهر سرت در شرق این کشور را از اشغال شبه نظامیان ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر آزاد کردند.

برخی مناطق در شهر سرت آزاد شد.

نیروهای ارتش لیبی دو منطقه دیگر در شهر سرت در شرق این کشور را از اشغال شبه نظامیان ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر آزاد کردند.

«اتاق عملیات حمایت از سرت و الجفره» ارتش لیبی طی بیانیه‌ای در فیس‌بوک اعلام کرد: نیروهای ارتش در چارچوب عملیات «مسیرهای پیروزی» موفق شدند منطقه «جارف» و «القیبه» در جنوب شهر سرت را از اشغال شبه‌نظامیان ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر آزاد کنند.

در این بیانیه به جزئیات بیشتر اشاره نشده است.

ارتش لیبی روز شنبه گذشته عملیات جدیدی با نام «مسیرهای پیروزی» را برای آزادسازی شهر ساحلی سرت، پایگاه نظامی «الجفره» و مناطق اطراف آن آغاز کرد.

این در حالی است که نیروهای ارتش لیبی طی روزهای گذشته شهرهای بنی ولید و ترهونه را از اشغال شبه‌نظامیان حفتر بطور کامل آزاد کردند.

همچنین ارتش لیبی چندی پیش فرودگاه طرابلس در جنوب پایتخت این کشور را بطور کامل از اشغال شبه‌نظامیان حفتر آزاد کرد.

دولت لیبی ۱۸ مه از آزادسازی کامل پایگاه الوطیه مرکز شبه‌نظامیان حفتر در جنوب غرب طرابلس خبر داد. نیروهای ارتش لیبی طی عملیات «طوفان صلح» که در ۲۵ مارس آغاز شد، تمام مناطق اطراف پایگاه الوطیه را محاصره کرده بودند.

شبه‌نظامیان خلیفه حفتر، ژنرال کودتاگر که توسط امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر همان سال به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

نیروهای ارتش دولت قانونی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کرد.

به تازگی کمیته تحریم لیبی شورای امنیت سازمان ملل متحد طی گزارشی، اعلام کرد که دو شرکت اماراتی ده‌ها مزدور نظامی غربی را به منظور کمک به نیروهای تحت فرمان ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر به لیبی اعزام کرده‌اند. این مزدوران نظامی غربی در ماه ژوئن ۲۰۱۹ به لیبی اعزام شده‌اند. این دو شرکت همچنین متهم به تامین هلی‌کوپتر، پهپاد و پشتیبانی اینترنتی از خلیفه حفتر هستند/ آنادولو