Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
كاك جمال و قيپ قيرميزى ايستار يا ليلا ببينيد اين مقاله شبيه نظرات کم اطلاع شما و رئيسان ماسون شماست اين مقاله دروغ را با حرفهاى پيرزن كورد مقايسه كنيد و بيدار شيد و بفهميد :


English | کوردی
انتشار: شنبه 31 خرداد 1399 :: 09:16
مقام سابق دولت آمریکا هشدار داد؛

حضور ترکیه در اقلیم کردستان خطرناک است
سرویس جهان- مایکل روبین معتقد است ترکیه در راستای پاکسازی کردها حملات خود را علیه پ.ک.ک به صورت گسترده به اقلیم کردستان عراق کشانده است.




حملات ترکیه در اقلیم کردستان
به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه اوایل هفته گذشته به طور گسترده ای عملیات نظامی زمینی و هوایی در خاک اقلیم کردستان انجام داد. آنکارا می گوید این عملیات علیه نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه انجام شده که از دهه 1980 علیه دولت ترکیه دست به اسلحه برده است. با این حال، بر اثر حملات ترکیه به خاک اقلیم کردستان حداقل 5 غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.
اما مایکل روبین، مقام سابق وزارت دفاع آمریکا و پژوهشگر موسسه آمریکن اینترپرایز هشدار داد ترکیه با برنامه ریزی وارد خاک اقلیم کردستان شده است و به بهانه مقابله با پ.ک.ک قصد پاکسازی نژادی کردها را دارد.
این مقام سابق دولت آمریکا با اشاره به بمباران مناطقی از کوهستان شنگال که محل زندگی کردهای ایزدی است، در مصاحبه با شبکه رادیویی واشنگتن واچ هشدار داد ترکیه به صورت جدی به دنبال نفوذ در شنگال است.
وی درباره اهداف اردوغان از ورود گسترده نظامی به خاک اقلیم کردستان گفت: این مسئله در راستای تمایل رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه برای تغییر مرزها و احیای امپراتوری عثمانی و همچنین اشاعه نسخه خاصی از اسلام است که وی تمایل دارد در منطقه گسترش دهد.