Skip to main content

خانم برندا شفر استاد دانشگاه‌

خانم برندا شفر استاد دانشگاه‌
Anonymous

خانم برندا شفر استاد دانشگاه‌ هاروارد
که رئیس بخش تحقیقات مرکز مطالعات خزر در کالج کندی دانشگاه هاروارد است
عمده تحقیقات و تألیفات وی در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در منطقه قفقاز

و آسیای میانه است.
مقالات و نوشته‌های ایشان در نشریات معتبر اروپایی و آمریکایی چون لوس‌آنجلس تایمز، وال استریت ژورنال، اینترنشتال ،هرالدتریبون و... به چاپ رسیده است.
خانم پروفسور براندا شفر بعنوان تحلیل گر مسائل خاورمیانه با انتشار پستی در صفحه توییتر خود نوشت که برای حکومت ایران شیعیان و مسلمانان مهم نیستند و این حکومت با اشغالگران ارمنی که ۸۰۰ هزار شیعه مسلمان آذربایجانی را از خانه خود رانده اند، رابطه دوستانه دارد.
حکومت پانفارس ایران در قتل‌عام مردم شیعیان ترکِ قاراباغ در آذربایجان شمالی در صف ارامنه و روسیه ایستاد و به ارامنه کمک تسلیحاتی و نظامی کرد.
ایران هم اکنون نیز دوشادوش ارمنستان در مقابل مسلمانان آذربایجان قرار دارد و پس از روسیه بزرگترین حامی اشغالگران ارمنی است.
این نویسنده و استاد دانشگاه آمریکایی اعلام داشت :
"اگر سیاست خارجی ایران واقعا بر اساس اسلام است، چطور ممکن است که تهران روابط دوستانه‌ای با ارمنستانی داشته باشد که ۸۰۰ هزار شیعه مسلمان را از خانه‌های خود بیرون کرده است؟ آنهم نه در صدها و هزاران سال پیش بلکه در ۳۰ سال قبل!"
قبلا نیز علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس ایران، صراحتا اعتراف کرد که ایران در مسئله قاراباغ طرف ارمنستان را گرفته است.
‎مطهری در یادداشتی پیرامون سیاست ایران در قبال مسلمانان نوشت:
"متأسفانه سیاست خارجی کشور ما به موضوع همبستگی و برادری اسلامی توجه کافی ندارد. در گذشته نیز در موضوع مورد اختلاف آذربایجان و ارمنستان یعنی قره‌باغ، ما با آنکه حق با آذربایجان بود، به خاطر ملاحظات قومی در مجموع طرف ارمنستان را گرفتیم. یا درباره آزار و اذیت مسلمانان چین توسط دولت این کشور موضع مناسب نگرفتیم و همین طور درباره رفتار روسیه با مسلمانان چچن در سالهای پیش.