Skip to main content

خوب دیگە داریم بە لحظاتی

خوب دیگە داریم بە لحظاتی
جمال
عنوان مقاله:
نظر

خوب دیگە داریم بە لحظاتی نزدیک میشویم آتشی کە تورکیە و فاشیزم پان تورک در منطقە روشن کردە قبل از همە دامن خود این گرگهای خاکستری و زیادە رو و اشغالگر سرزمینهای دیگران را میگیرد

خوشحالی چند پیشروی کوچک پان اتراک و این فاشیزم را دیدیم یک بار هم این پان اتراک از خود سوال نکردند تورکیە چرا بە لیبی لشکر کشی میکند و تروریست اخوان المسلمین و داعش و القاعدە را بە لیبی میفرستد ؟ تورکیە را بە لیبی چە مربوط است اگر زیادە روی این فاشیزم هار نباشد ؟
بلاخرە امروز مصر بە تورکیە و وفاق در لیبی اعلام جنگ داد و عربستان و امارات نیز بلافاصلە پشتیبانی کردند
مصر مصمم است دست تورکیە و تروریستهای تورکیە را از لیبی کم کند و تا انجا پیش رود کە بە تمامی ارتش و نیرو ی هوائی اعلام آمادە باش دادە در عملیات داخلی و برون مرزی علیە تورکیە و تروریستیایش

به گزارش رویترز، آقای سیسی شنبه ۳۱ خرداد با «هشدار» نسبت به دخالت نظامیان و سایر نیروهای وفادار به فائز سراج برای تسلط بر شهر سرت و منطقه جفره در لیبی، این امر را از نظر مصر «خط قرمز» نامید.

به گفته عبدالفتاح سیسی، که در بازدید از پایگاه نیروی هوایی سید برانی در غرب کشورش سخن می‌گفت، «مشروعیت» مصر برای دفاع از مرزهای غربی با لیبی، جهت بازگرداندن ثبات و آتش‌بس، باید برای همگان روشن باشد.

رئیس جمهوری مصر با تأکید بر این‌که کشورش دارای یکی از قوی‌ترین ارتش‌های منطقه است، گفت این ارتش تهدید نمی‌کند اما به اصول خود «ایمان دارد».

او گفت، کشورش قبلاً تلاش کرده بود از دخالت خودداری کند اما اکنون «شرایط تغییر کرده است».

آقای سیسی همچنین از آمادگی کشورش برای تأمین سلاح و تعلیم نظامی قبائل منطقه‌ای در لیبی برای «دفاع در برابر تروریست‌ها» سخن گفت.

به گزارش آسوشیتدپرس، نیروی هوایی مصر از جمله در پایگاه سیدی برانی برای اجرای فرمان رئیس جمهوری کشورشان به حالت آماده‌باش درآمده است.