Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
تحریف و تغییر اسامی ترکی مناطق تیکان‌تپه (تکاب) توسط شهردار نزدیک به گروه تروریستی پ‌ک‌ک

«ناصح محمدخانی» شهردار بیگانه تیکان‌تپه و نزدیک به گروه تروریستی پ‌ک‌ک در اقدامی دیگر با هدف

هدف نابودی هویت بومی این شهر نام تُرکی «بؤیوک تپه» را تحریف کرد. وی در مکاتبات جدید خود لفظ تُرکی «بؤیوک» را حذف کرده و صرفا از نام «تپه» برای تفرجگاه «بؤیوک تپه» استفاده می‌کند.

محمدخانی، پیشتر نیز در مهرماه ۹۸، نیز المانی با نماد گروه تروریستی پ‌ک‌ک را در محله شریف آباد تیکان‌تپه نصب کرده بود که پس از اعتراضات گسترده شهروندان، این المان برچیده شد.

اجرای طرح بازی برای کودکان با پرچم گروه تروریستی پ.ک.ک و تغییر نام محله «قره ناو» به «کوی گلستان» و تغییر نام چندین محله و خیابان این شهر، از جمله اقدامات مخرب این شهردار نزدیک به پ‌ک‌ک می‌باشد.


تیکان‌تپه از شهرهای استراتژیک و تاریخی آذربایجان بوده و تا قبل از انقلاب ایران از توابع مراغه محسوب می‌شد.
نام تُرکی این شهر ترک‌نشین در سال ۱۳۱۶ در نتیجه سیاست‌های تُرک‌ستیزانه حکومت ضد بشری پهلوی‌ به «تکاب» تغییر داده شد.
پس از انقلاب ۵۷ ایران، در جنگ بین عراق و ایران، مهاجرت گسترده کردها به غرب آذربایجان صورت گرفته به یطوری‌که این میهمانان ناخوانده اکنون ادعاهای ارضی بر این خاک‌های آذربایجان را مطرح می کنند.

در سال‌های اخیر جریانات کُردی تلاش گسترده‌ای را برای تحریف و تغییر تاریخ و فرهنگ مناطق وسیعی از آذربایجان به منظور اشغال و تصاحب سرزمین مادریمان آغاز کرده‌اند. از اینرو بر هر فرد آذربایجانی واجب است همواره برای مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمنان این مرز بوم هوشیار و آماده باشد.