Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
پیشنهاد همکاری عراق به ترکیه درباره مبارزه با گروه تروریستی پ.ک.ک

ؤیرنجی سسی: یک منبع سیاسی عراقی روز (دوشنبه) اعلام کرد، عراق درباره گروه تروریستی (پ.ک.ک) پیشنهادی به ترکیه داده و یک هیئت ترکیه‌ای در آینده‌ای نزدیک برای بررسی این پرونده به بغداد می‌رود.
به گزارش اؤیرنجی سسی، بر اساس گزارش منتشرشده در سایت شبکه سومریه نیوز عراق، این منبع مدعی شده است: دولت عراق هم‌زمان با احضار فاتیح ییلدز، سفیر ترکیه در بغداد به وی پیرامون پرونده‌های موجود میان دو کشور ازجمله موضوع گروه تروریستی پ.ک.ک، حضور نظامی ترکیه در شمال عراق، دو پرونده دجله و فرات و مرزهای مشترک، پرونده‌های تجاری مربوط به پروژه‌های صادرات نفت عراق از طریق بندر جیهان ترکیه، افتتاح گذرگاه مرزی جدید میان دو کشور و سرمایه‌گذاری در عراق، پیشنهاد آغاز یک گفت‌وگوی کامل و جامع میان دو کشور را داده است.

به گفته این منبع سیاسی، طرف ترکیه‌ای هیچ اعتراضی نسبت به موضوع آغاز یک گفت‌وگوی جامع درباره پرونده‌های موجود نکرده است اما درعین‌حال روی حق خود درباره عملیات پیش‌دستانه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در داخل عراق تأکید دارد.
در ادامه این گزارش به نقل از منبع مذکور آمده است: ترکیه مجموعه‌ای از اسناد و مدارک را ارائه کرده که نشان می‌دهند حملات پ.ک.ک در خاک عراق برنامه‌ریزی و اجرایی شده است. با توجه به اینکه عراق هیچ اقدامی برای توقف اشغال خاک خود و استفاده از آن برای هدف قرار دادن منافع ترکیه توسط این حزب انجام نداده، آنکارا حق دارد علیه پ.ک.ک اقدام کند.