Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

مسئول کامنت: کاربر گرامی لطفا یک کامنت را چندین بار نفرستید، لطفا برای ما کارتراشی نکنید، سه بار هم بفرستید فقط یکیش درج می شود و مابقی عدم انتشار می خوره.
سالام اليكيم
ایمان چیست؟

بسیاری از باورها غلط و مضرند و خطرناک، و 90% بسا جنگ ها اعتقادی و عقیدتی در طول تاریخ بر اساس همین #باورهای غلط و همین ایمان ها بوده اند. و این ایمانداران بودند که چیست؟

بسیاری از باورها غلط و مضرند و خطرناک، و 90% بسا جنگ ها اعتقادی و عقیدتی در طول تاریخ بر اساس همین #باورهای غلط و همین ایمان ها بوده اند. و این ایمانداران بودند که بدترین آسیب ها را زده اند.

ما در فرهنگ خود جمله ای داریم که می گوید «آدم بالاخره باید به یک چیزی ایمان داشته باشد» یا جمله دیگری که « انسان باید،اگر شده حتا به یک چوب خشک هم ایمان داشته باشد»! این ها از آن مزخرفات و پرت و پلاهای خطرناک و ویرانگر است.

نه ، من هیچ قراری نیست به هیچ چیزی که درست و خوب و مناسب نیست آن هم بحث #عقیده باشد، ایمان داشته باشم، مفهوم ایمان باور است و اصلا در جهان علم جای ندارد مگر اینکه ما از ایمان ، باوری درباره یک موضوع علمی داشته باشیم که هنوز قطعی نشده است، یعنی یک نظریه داشته باشیم، ولی اگر ایمان به معنای باورهای غیر علمی باشد من با آن سخت مساله دارم، ایمان اگر خوب و درست و مناسب نیست ایمان نیست، بلکه باور غلط ، ویرانگر و بدبختی است .