Skip to main content

بنظر میرسد کامنت جناب تورک

بنظر میرسد کامنت جناب تورک
Anonymous

بنظر میرسد کامنت جناب تورک اوغلی
واکنش جناب هادی صوفی زاده را که با ادب و تربیت کوردی،
با فرمایشات گوهر بارش، که وجه تسمیه جمال را به فرا خور حال، تسوید امر میفرماید،بر انگیخته

است.
یک چیز را البته نباید از نظر دور داشت که واکنشهای ضد تورکی و تنفر عمیق چنین افرادی نسبت بمردم تورک نه تنها ریشه تاریخی دارد، همچنین پاره ای از علل آنرا در حوادث پاکسازیهای برق آسای روز های اخیر در شمال عراق و لیبی که ظاهرا رمق ستون پنجم را در منطقه بریده است، باید دید.
چنانکه افندی "جمیل بایک" از سر کردگان پکک، پنتاگون و اتحادیه اروپا را مورد خطاب قرار داده با سرزنش میگوید؛
اگر امروز نوبت پاکسازی "پکک"است، فردا نیز نوبت شماست.
او باتفاق سرورانش بطور تلویحی بر این نقطه نظر وجه اشتراک دارند، که گویا؛ توکها ضد بشرند. باید همه شان بطریق فیزیکی حذف شده، ترکیه بین شان تقسیم شود.

از نظر اینان یعنی باید نزدیک 400.000.000 مردم تورک کره زمین، به کوره های آدمسوزی سپرده، پاکسازی شوند.
عجب جانوری! هیتلر بخواب "جمیل بایک" بیدار است. به این میگن حقوق بشر و انسان دوستی مدل کوردی.

البته نباید فراموش کرد، سیرویس های اطلاعاتی "اتاق فکر لندن و پاریس" با شعار "رژوا" و "بژی بژی کوردوا" بغل این تیپ اکراد هندوانه دادند، اینها نیز باورشان شد کسی هستند، بیخودی دور بر داشته فکر میکردند پهلوان پنبه منطقه اند. در صورتیکه جرئت شان را در عفرین دیدیم.
لازم به ذکر است که هم پنتاگون و هم اتحادیه اروپا در حوادث اخیر خاورمیانه، در قابل روسیه، طرف ترکیه را گرفته اند.
البته نباید از نطر دور داشت که با تمام تبلیغات ضد تورکی در بعضی کشور های اروپا، که اکراد را جری و گستاخ کرده است، اتحادیه اروپا در قبال حوادث اخیر لیبی و شمال عراق با سکوت نسبی به ترکیه چراغ سبز نشان داده است.

به این نکته نیز باید توجه داشت که ترکیه یکی از قدرتهای نظامی منطقه است، کمتر کشور اتحادیه اروپا حاضر است از نظر نظامی، خود را با ترکیه در گیر کند،
پکک آخرین فشنگش را دارد شلیک میکند. سرنوشت اش چه خواهد شد، خودشان نیز نمی دانند. پنتاگون تصمیم میگیرد.

از طرفی با توجه به پدیده پخش "ویروس کرونا" در کشور های مختلف، بدست سرویسهای مخفی، و پیامد آن، که این امر بین دو جناح کاپیتالیسم در آمریکا که خواهان تقلیل جمعیت جهان از هفت میلیارد به قلیل اندک و پاکسازی جوامع خود از وجود میلیونها خارجی، بقول خودشان مهمانان ناخوانده اند،
با توجه به سیاست بکار گیری سلاح بیولژیک "ویروس کرونا" که از نظم نوین جهان، بدست سرمایه دارن غول پیکر "گلوبالیزاسیون" خبر میدهد،
بنظر میرسد، در این میان، سازمانهای تروریستی مثل پکک، داعش، و حزب الله لبنان.. و امثالهم برای آمریکا و اروپا اهمیت استراتژیک خود را از دست میدهند.
زیرا ترکیه، ترکیه سابق نیست. هر کاری دلشان خواست مثل سوریه و عراق و مصر..، با ترکیه بکنند.
از این منظر است که پنتاگون و اتحادیه اروپا بتدریج فیتیله پکک را بی سر و صدا پائین میکشند.

رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در یک مصاحبه مطبوعاتی به غرب ندا داده گفت؛
تصمیم عاقلانه اتحادیه اروپا و پنتاگون که در کنار ترکیه جای گرفتند، به نفع هر دو طرف است. ترکیه تصمیم دارد تروریسم را در منطقه ریشه کن کند.
از طرف دیگر از فرمایشات "جمیل بایک افندی" میتوان دریافت که تروریسم کورد، توان نظامی و استقامت خود را در برابر تکنیک مدرن ترکیه از دست داده است.
اگر اتحادیه اروپا بزودی با پول و سلاح بداد اکراد نرسند، بیش از پیش به تحلیل رفته به آغوش رژیم اسلامی تهران پناه خواهند برد.
در تورکی مصلی است میگوید:
"بوغولان آدام، ایلانی قوجاقلار." یعنی ( کسی که در حال غرق شدن است، مار را در آغوش میگیرد.)

با توجه به موارد فوق میتوان نتیجه گرفت که تاریخ مصرف پکک و تروریسم کورد دارد به پایان خود نزدیک میشود. شاید این موضوع نکته عطفی در خصوص طرح حقوق ملی مدنی مردم کورد بطریق صلح آمیز باشد،
البته نباید از نظر دور داشت که به جهت وحشت رژیم پانفارس تهران از اعتراضات و خیزش مردم آزربایجان، بعید نیست که رژیم برای مهار آن،
همچنین برای زهر چشم گرفتن از مردم آزربایجان، کارت تروریسم کورد را با ادعاهای ارضی در آزربایجان غربی، دوباره علم کرده اکراد را به بازی بگیرد.
اما چنین سیاست موذیانه و شرارت آمیز، جز شکست نتیجه ای برای رژیم اسلامی تهران ببار نخواهد آورد. دود چنین آتشی در وهله اول بچشم خود اکراد خواهد رفت.