Skip to main content

وقتی الان این مطلب را خواندم

وقتی الان این مطلب را خواندم
دكتر عبدالستار دوشوكي
عنوان مقاله:
نقدی کوتاه بر فتوای حاجی جمال پورکریمی گزافگوی افراطی کورد

وقتی الان این مطلب را خواندم باورم نمی شد که این بیچاره در راستای تبلیغات وزارت اطلاعات چنین مزخرفاتی را گفته باشد. رفتم و در صفحات فضای مجازی این "حاجی آقا" چک کردم و با کمال تاثر و تاسف دیدم که این

لاطائلات و مهملات را بدون شرم و حیا استفراغ کرده. شوربختانه این بیچاره به همراه یکی از هم ولایتی های ما دعاهایشان برای مشرف شدن به خانه خدا مستجاب شده بود و رفتند و "شرفیاب" و "کامیاب" شدند و با افتخار و فرمانبرداری و منت گذاری در تلویزیون مصاحبه هم کردند و "عکس ها" هم گرفتند و . . . . . . . . . . .
همه انسانها در اندیشیدن و تفکر و موضع سیاسی آزاد هستند. می توان با اندیشه دیگران مخالف بود. اما نمی توان اهانت سخیف کرد. اهانت و فحاشی؟ آن هم از طرف "بیچارگانی" مفلسی که با فیلم و عکس نوکرمنشی و دریوزگی خودشان را علیرغم بظاهر سکولار بودنشان, ثابت کرده اند قابل استفهام نیست. حافظ قرنها پیش در مورد اینگونه افراد که در طریقت ره گم کنی لباس ریا بر تن کرده و با پوشش تزویر همانند شیخ و سالوس به وعظ و اندرز دیگران مشغول گشتند گفته بود "صوفی نهاد دام و سر حقه بازکرد/ بنیاد مکر با فلک حقه باز کرد".
حال چرا وی این همه مکر و یاوه گویی و ترهات بیهوده را قی کرده, علت آن مشخص نیست. شاید هم از ره امرار معاش (مثل بعضی ها) باشد. ولی بعنوان یک بلوچ با هموند عزیز کرد جناب حمید اسدی موافقم که اگر حاجی جمال یک مزدور یا مامور یا معذور نیست و اگر یک کرد واقعی است, باید از ملت کورد و بقیه ملیت ها بخصوص بلوچها عذرخواهی کند. بیصبرانه منتظر عذرخواهی ایشان هستم.