Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
۲۰۸ جسد طی ۲۳ روز از گورهای دسته‌جمعی در ترهونه لیبی کشف شده است.دفتر مطبوعاتی عملیات «برکان الغضب» دولت لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در مناطقی که از سیطره شبه‌نظامیان خلیفه حفتر

شبه‌نظامیان خلیفه حفتر، ژنرال کودتاگر آزاد شده‌، از تاریخ ۵ تا ۲۸ ژوئن، ۲۰۸ جسد در گورهای دسته‌جمعی ترهونه کشف شده ‌است.

در این بیانیه‌ آمده‌است: بر روی این اجساد که در بین آنها زنان و کودکان نیز وجود دارد، آثار شکنجه مشهود است. در پزشکی قانونی ترهونه هویت ۱۵ جسد شناسایی و به خانواده‌هایشان تحویل داده‌ شده‌است.

گفتنی است ارتش لیبی شهر ترهونه را روز ۵ ژوئن از لوث شبه‌نظامیان حفتر پاکسازی کرده و در بیمارستانی در این شهر ۱۰۶ جسد و در ۱۲ ژوئن نیز در حومه شهر ۳ گور دسته‌جمعی کشف کرد. طبق آمار رسمی مقامات لیبی، تعداد اجساد کشف شده در ترهونه به ۱۵۴ مورد می‌رسد.

ارتش لیبی روز ۶ ماه ژوئن جسد ۱۴ نفر را در مناطق تحت سیطره شبه نظامیان حفتر در جنوب طرابلس کشف کرد و روز هشتم همین ماه نیز ۵ جسد دیگر در منطقه «العواته» میان ترهونه و جنوب طرابلس کشف شد.

همچنین طی روزهای ۱۰ و ۱۱ ژوئن جسد ۱۳ نفر دیگر در گورهای دسته‌جمعی در ترهونه کشف شد. ارتش لیبی روز ۱۶ ژوئن اعلام کرد چندین جسد در منطقه «مشروع الهضبه» و خیابان «الخلاطات» در جنوب پایتخت این کشور کشف کرده است.

ارتش لیبی طی هفته‌های اخیر فرودگاه طرابلس، شهرهای بنی ولید و ترهونه و منطقه الوشکه در نزدیکی سرت را از اشغال شبه نظامیان ژنرال کودتاگر خلیفه حفتر بطور کامل آزاد کرد.

همچنین نیروهای ارتش لیبی عملیات جدیدی را با نام «مسیرهای پیروزی» برای آزادسازی شهر ساحلی سرت، پایگاه نظامی الجفره و مناطق اطراف آن آغاز کرده‌اند.

شبه نظامیان خلیفه حفتر، ژنرال کودتاگر که توسط امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر همان سال به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

نیروهای ارتش دولت قانونی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کردند