Skip to main content

سخنی با "گوناز تی وی"

سخنی با "گوناز تی وی"
Anonymous

سخنی با "گوناز تی وی"
سر انجام بعضی شایعه های پشت پرده، از پرده برون افتاد،
ماهیت سیاسی آقای یحیائی در مرکز توجه و دید عموم قرار گرفت.
آقای محمد حسین یحیائی اگر واقعا

کورد تبار است، چرا تابحال آنرا از مردم آزربایجان نهان داشته بود؟ اگر او نیز مثل آقای "یونس شاملی" هوادار ضمنی، سمپات و یا احتمالا طرفدار سازمان تروریستی پکک است، چرا تا بحال در این مورد سکوت کرده، حقیقت را در پرده نگه میداشت؟
مردم آزربایجان اکنون حق دارند، از گردانندگان پشت پرده گوناز تی وی سوال کنند؛ چرا به این افراد در گوناز تی وی، میکروفون داده، به هواداران "پکک" چراغ سبز نشان میدهند؟
مگر افراد تحصیل کرده، روشنفکر و متخصص آزربایجانی در خارج از کشور کم است که چنین کسانی پی در پی به برنامه های "گوناز" دعوت میشوند؟ هدف گونا تی وی از میدان دادن به این افراد چیست؟
بقول بعضی از دوستان حیف و صد افسوس از آن ترکیه، بدست افرادی مثل آقای یحیائی مدرک تحصلی داده، آمده اند نشسته اند در خارج، علیه دولت تورکیه تبلیغات زهر آگین میکنند.
اخیرا از آقای یحیائی مطلبی در نشریه" اخبار روز" با عنوان (عملیات امنیتی نظامی ایران- ترکیه در چند پرده)، که خوشایند پان ایرانیسم است، در روز جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ منتشر شده است،
در پرده ششم آن، لحن آقای یحیائی انگار که مامور و خبر نگار پکک در منطقه است، با مظلوم نمایاندن چهره تروریسم، بطور تلویحی از آن قهرمان سازی میکند.
او در جائی از نوشته اش میگوید، "وقتی صدام حسین اکراد را از عراق بیرون کرد، آنها را در بخش مرکزی ایران جا دادند" پایان نقل قول.
آیا آقای یحیائی اینقدر بیسواد است که نمی داند در زمان صدام حسین بیش از هفتصد هزار نفر از اکراد اخراجی از عراق، نه در مرکز ایران، بلکه در سرزمین تاریخی آزربایجان جا داده شدند؟ همان اکرادی که اکنون ادعای مالکیت ارومیه را دارند؟
با توجه به نکات فوق، اکنون پرسش اینست آیا آقای محمد حسین یحیائی از ملت آزربایجان خجالت نمی کشد، با رفتار خزنده سیاست هواداری پکک را در "گوناز تی وی"پیش میبرد؟ نکند او نیز برای مردم آزربایجان "یونس شاملی" شده است؟
آیا مردم آزربایجان نباید از گردانندگان پشت پرده گوناز تی وی، و مسئول آن از آقای "احمد اوبالی" سوال کنند، این چه وضع است در گوناز تی وی راه انداخته شده است؟
مردم میپرسند؛ نکند اداره گوناز تی وی، از دست احمد اوبالی خارج شده، به دست هواداران پکک سپرده شده است؟
با توجه به تذکرات مکرر دوستان به آقای اوبالی، هنوز که هنوز است سالهاست یک ارمنی ستون پنجمی هر از گاهی در گوناز تی وی برنامه اجرا میکند. آیا جناب اوبالی از آن بی خبر است؟
البته نباید از نظر دور داشت با توجه به خدماتی که آقای احمد اوبالی تابحال برای آزربایجان انجام داده است، نه تنها قابل کتمان نیست بلکه مورد تقدیر و احترام مردم آزربایجان است. اما بطور کلی این کافی نیست.
با امید به ادامه راه پیشین که در بیداری مردم آزربایجان نقش مهم و اساسی ایفا نمود، در این ضمن خیلی باید هوشیار باشد، سر نخ مشی سیاسی آزربایجان را از دست ندهد.
به سبب ملاحظات سیاسی، اجازه ندهد گوناز تی وی میدان تاخت و تاز افراد ضد تورک، ضد ترکیه و ضد آزربایجان باشد. در چنین صورتی خلوص نیت، و شخصیت سیاسی او بطور جدی لطمه خواهد خورد.

روزگاری سرهنگ قذافی در لیبی، صدام حسین در عراق، و مبارک در مصر، بعنوان قهرمانان ملی کشورشان بحساب می آمدند، مردم آنها را ستایش میکردند.
اما بتدریج در اثر خودخواهی، انحصار طلبی، کجروی و تکرویهای افراطی، از راه مردم خارج شده، به سبب خیانت به آرمان ملت، به اتهام دیکتاتور به زیر کشیده شدند.
گردانندگان گوناز تی وی لازم است به این نکته توجه داشته باشند، هیچکس عقل کل نیست! در عصر اینترنت و تکنولژی مدرن خبر رسانی، مردم آزربایجان نه کسی را بعنوان رهبر مدام العمر میشناسند، نه کسی را مقدس میشمارند. هیچ کسی مصون از خطا نیست، هیچ شخصی نیز مصون از انتقاد.
همانطور که مکتب استعمار پانفارسیسم، گردانندگان رژیم آخوندی جهنم ایران، بخوبی میدانند که دوران شیخ و شاه، فارسپرستی و رهبر بازی تمام شده است. تنها با قتل و کشتار ملل ایران میتوانند حاکمیت ننگین خود را دوام بخشند.
با توجه به روند سیاسی یکصد سال اخیر، اینک همه میدانند که نه پانفارسیسم آخوندی و نه جامعه شناسان ساده لوح لس آنجلسی ایرانشهری نیم پهلوی و مشابه آن، به اندازه پشیزی برای مردم آزربایجان ارزش ندارند، چه به رسد به هواداران ضد تورک نوچه های پکک.
شخصیت و ماهیت سیاسی افراد، تنها و تنها بر مبنای خدمت بمردم ارزیابی میشود. گردانندگان گوناز تی وی نیز از این قاعده کلی مستثنا نیستند. نه مقدس اند، و نه مبرا از انتقاد.