Skip to main content

ســـالام دوســـلار

ســـالام دوســـلار
lachin
عنوان مقاله:
قوروت , همان انشاء های هست که سیتاره قئپ قیرمیزی ما می نویسند.

ســـالام دوســـلار.
همانطور که مشاهده میکنیم این سیتاره قئپ قیرمیزی ما به جای اینکه در سر کار باشد, انشاء خود را به عنوان (( سخن گفتن از ستم ملی در ایران برابر است با « قوروت » در جواب آقای حسن جداری

با لینک سودمندانه فرستاده است. اگر به این انشاء نگاه بکنیم می بینیم که ایشان بجای اینکه در باره ستم ملی حرفی بزند, بیشتر در باره زبان ( پارسی ) و در آخر هم واژه های پارسی را برای واژه های « نا پارسی » درج میکند.
تعجب ما این است که این کاربر سیتاره قئپ قیرمیزی که زبان را تنها (( وسیله ارتباط بین انسانها )) میداند , چرا این همه زحمت به خرج میدهد که معانی لغات « ناپارسی » را به « پارسی » برگرداند. مثلآ ما که از کودکی با کلمه « کتاب » آشنا هستیم و معنی اش را درک میکنیم و هر وقت هم کلمه کتاب را می بینیم , معنی این کلمه با مغز ما ارتباط برگزار میکند. این دیگر چه حکمتی است که ایشان میخواهد برای ما (( درس پارسی )) یاد بدهد و معنی کلمه کتاب را برای ما بیاموزد. . آیا واقعآ خنده دار نیست که موقعی که حرف از تورک و زبان مادری تورکی به میان می آید , ایشان زود به گدا تبدیل میشوند ولی برای حفظ زبان (( پارسی )) حتی به سر کار نمی رود و با کفشهای کهنه و سوراخ شده در اتاقک کارتنی در خیابان های سرد , برای ما دستور زبان (( پارسی )) یاد میدهد.
نتیجه ... قوروت همان انشاء های هست که سیتاره قئپ قیرمیزی ما می نویسند و بعد در کامنت های بعدی با لینک های مکرر (( سودمند)) همان انشاء ها را تکرار میکنند.