Skip to main content

توضیح مختصر

توضیح مختصر
Anonymous

توضیح مختصر
اغلب کامنتهای ضد آزربایجانی که به اسم "جمال" منتشر میشود،
لحن انشای "تبریزی" ستاره دار است. برای فحش دادن از نام جمال
سود میبرد.
میفرماید، تورکها از فلان جا و از بهمان جا

آمده، جای اکراد را اشغال کرده اند.
بطور مختصر لازم است به محضر جناب تبریزی ستاره دار ملقب به جمال عرض شود، چنین ادعائی در مورد اروپائیان صحت دارد. کریستف کلمب اسپانیائی، بدنبالش انگلیس ها ،فرانسویهای، هلندی ها..،و دیگر دول اروپائی با هجوم به قاره آمریکا، و قتل عام میلیونها مردم بومی، آنجا را اشغال کرده صاحبان اصلی آن یعنی "سرخ پوستان" را به بردگی کشیدند. این بردگی هنوز هم بشکل نژادپرستی ادامه دارد. این حوادث در کمتر از سیصد سال پیش اتفاق افتاد.

در قیاس با آنان، ترکان صاحبان اصلی سرزمین خاورمیانه و آسیا بوده اند. قدمت تاریخی تورکان در خاورمیانه، در آسیا، حتا بر بخشی از اروپا به هزاره های قبل از میلاد مسیح بر میگردد.
جمال و یا تبریزی اگر خود را بومی کوههای قندیل میداند، اگر واقعا چنین است لطفا توضیح دهد تبارش از کجا آمده است؟ نکند آسمان جر خورده از درز آسمان به کوههای قندیل افتاده اند؟
جمال که نمیخواهد واقعیتهای تاریخی را قبول کند، هر روز با جعل سندی، با چسباندن خود به ماد و زرتشت و هرودت.. و امثالهم میخواهد برای خود هویت تاریخی بتراشد؟
اگر کسی میگوید؛ تبار جنابعالی بعنوان "قارایچی"دوره گرد از هندوستان بدستور پادشاهان تورک برای مطربی و رمالی به سرزمین تورکان آورده شده اید، با دلخوری شروع به ناسزا گفتن میکند.
پاره ای از آنان نیز بعنوان سربازان مزدور انگلیس بخاورمیانه آورده شدند، که بعدها به لطف پادشاهان تورک به آنان پناه داده شد. در واقع سلاطین و پادشاهان مقتدر تورکان عثمانیان، سلجوقیان، غزنویان، افشاریان، اشکانیان، صفویان، قاجاریان، که در تاریخ بشریت شانزده امپراتوری بزرگ،با چهار صد دولت مقتدر تشکیل داده از کرانه های خاورمیانه و مصر و لیبی، تا شرق آسیا، یعنی از چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح صاحب این سرزمینها بوده اند، اکراد از شنیدن آن دهنشان باز میماند.

برای مثال اگر به محضر جمال عرض کنی همان بنای شگفت انگیز "تاج محل" در هند، که یکی از زیباترین آثار معماری جهان بشمار میرود،سالانه دهها میلیونها توریست برای دیدن آن هجوم میآورند، بدست پادشاه تورک که خود یک معمار برجسته بود، برای معشوقه اش ساخته شد. باز قبول نمی کند.
اخیرا یکی از تاریخ نویسان آمریکائی گفته است، اگر تورکها را از تاریخ حذف کنی تاریخ بشریت حذف میشود. یعنی تاریخ بشریت با تورکان شروع میشود.
یکی دیگر از محققین تاریخ میگوید؛ اگر تاریخ بشریت را بنویسی باید تاریخ تورکان بنویسی.
جمال و امثال او نه تنها از قبول واقعیتهای تاریخی امتناع میورزند، بلکه از شنیدن عظمت تاریخی تورکان، مغزشان سوت میکشد.
با ناباوری میپرسد؛ مگر میشود، از چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح، صاحب اینهمه سرزمینهای وسیع از کرانه های خاورمیانه تا آسیای مرکزی شد؟ بلی میشود. تورکان هنوز هم بر روی این سرزمینها هستند.
از زمانیکه بشریت از قاره آفریقا به طرف شمال روی گذاشت، مردمان تورک از بنیانگذاران اولیه هفت هزار ساله تمدن خاورمیانه بودند، بنا به اقتدار و کثرت جمعیتشان احتیاج به چراگاهها، زمینهای حاصل خیز داشتند، در واقع تورکان از آزربایجان با مرکزیت "اورمو" به طرف شرق، بطرف غرب، به سمت سرزمینهای آسیا کشیده شده اند.
تورکها اولین مردمانی اند، که تمدن خاور میانه را در شهر "اورمو"بنیان نهاده اند. در واقع تمدنهای سومر، ماد.. و امثالهم و صدها آثار باستانی نیز از تاریخ هفت هزار ساله مردم تورکزبان در این مناطق حکایت دارد که خود بحثی دیگر است.
در میان دول تورک که از خاورمیانه تا قلب آسیا حکمرانی میکردند، هرگاه حکمدارانی در میان ممالک خویش یعنی از غرب به شرق میرفتند، و یا به سبب تغییرات فصلی در گستره مناطق خود، از مناطق شرقی به غربی جابجا میشدند بمعنای مهاجرت نبود. در پهنه سرزمینهای خود جابجا میشدند. انگار کسی از یک گوشه باغ خود به گوشه دیگر میرود.
تورکان از همان اول درمناطق وسیع خاورمیانه تا شرق آسیا مرکزی، و از آنجا تا کرانه های اروپا در گستره بسیار وسیعی سکنی داشته حکمرانی میکردند. هنوز هم هستند.
تورکها قبل از آنکه قبایل دیگری از آفریقا به طرف شمال حرکت کنند، در مناطق خاورمیانه و آسیا پایه های تمدن را بنا نهاده بودند.
ما نه از روی تعصب، بلکه از روی اسناد معتبر تاریخی از روی سنگ نبشته ها از روی اشیا و آثار باستانی صحبت میکنیم.
اگر جمال ادعا میکند، اکراد صاحب سرزمینهای خاورمیانه بودند، اسامی پادشاهان کورد را حتا بر فرض محال اگر صاحب تاج و تخت اسم و رسم بودند، معرفی کند.