Skip to main content

سالام اليكيم

سالام اليكيم
Anonymous

سالام اليكيم
تعریف ترامپ از اردوغان و انتقاد از جو بایدن
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از رقیب انتخاباتی اش «جو بایدن» گفت ولادیمیر پوتین، شی جین پینگ و رجب طیب اردوغان، رهبرانی دارای

تعریف ترامپ از اردوغان و انتقاد از جو بایدن
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از رقیب انتخاباتی اش «جو بایدن» گفت ولادیمیر پوتین، شی جین پینگ و رجب طیب اردوغان، رهبرانی دارای ذکاوت هستند.
رئیس جمهور ترامپ روز چهارشنبه در گفتگویی با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» با تمجید از رهبران چین، روسیه و ترکیه اعلام کرد: «آمریکا به رهبری بسیار باهوش احتیاج دارد، می توانم بگویم ولادیمیر پوتین، شی جین پینگ و رجب طیب اردوغان دارای ذهنی باز و قدرت تجزیه و تحلیل قوی هستند.»
ترامپ بار دیگر ابراز تردید کرد که جو بایدن، حریف وی در انتخابات آینده، در صورت پیروزی، بتواند رئیس جمهور خوبی باشد. به گفته رئیس کاخ سفید، جو بایدن باید تست هوش بدهد تا توانایی های فکری خود را آزمایش کند.
رئیس جمهور آمریکا افزود که خودش قبلاً برای انجام تست هوش، یک آزمون بسیار دشوار را با موفقیت پشت سر گذاشته و به خوبی از عهده این کار برآمده است. به گفته ترامپ، ایالات متحده با کسانی سر و کار دارد که می توانند اقدامات بسیار بدی علیه آمریکا انجام دهند، بنابراین رئیس جمهور آمریکا باید فردی باهوش و دارای ذکاوت بالا باشد.
ترامپ با نام بردن از رهبران قدرتمند جهانی که می توانند رقیب آمریکا باشند تأکید کرد که با توجه به ویژگی های رهبران خارجی، رئیس جمهور آمریکا باید فردی با ذهن پویا و تحلیل گر باشد. وی افزود: "شما به قدرت جسمی نیاز دارید، شما به قدرت فکری نیاز دارید... شما باید تیز و باهوش باشید... رئیس جمهور شی باهوش است. رئیس جمهور پوتین باهوش است. اردوغان باهوش است."
این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، به تعریف و تمجید از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه می پردازد. او در نوامبر سال 2019 هم زمانی که اردوغان را در کاخ سفید به حضور پذیرفت خود را "هوادار بزرگ" اردوغان نامیده و رئیس جمهور ترکیه را به عنوان "متحد بزرگ ناتو" مورد ستایش قرار داده بود