Skip to main content

سخنان نارسیستیک و شوونیستی

سخنان نارسیستیک و شوونیستی
Anonymous

سخنان نارسیستیک و شوونیستی آقای شاهو حسینی دایر بر اینکه «من اصلا به عنوان کرد با فارس یا با آذربایجانی مقیم ایران چیزی مشترک ندارم، فقط تفاوت دارم» همان رَجـَز-خوانی ِبلشویسم ست که بخاطر تعصبات ایدئولوژیک؛ حاضر می شود قیصریه را برباد دهد.
نظریه پوپولیستی/ مارکسیستی حق تعیین سرنوشت خلقها با توجه به درهم آمیختگی فرهنگها در جغرافیای سیاسی این مرز و بوم، نتیجه ای جز جنگ داخلی و جابجائی های خونبار ِاقلیمی ببار نخواهد آورد.
در قالب افراط‌-گریهای قومی، جریانات تشنه قدرت سعی در تاکید بر هویت قومی و نفی هویت مشترک ایرانی می کنند. آنها زیر شعار فدرالیسم و ملیت-سازی، در پی ایجاد هویت های نوبنیاد و تمامیت خواه هستند. آنها در جهت دستیابی به قدرت نارسیستیک خویش، حاضرند حمّام خون براه بیاندازند.

فرهنگ و هویت ایرانی مانند چتری فراگیر، ماوراء هویت های رنگارنگ اقوام ایرانی قرار دارد. طبیعی است که این وحدت در مجموعه کشوری نیازمند یک سیستم حقوقی مدرن در عدم تمرکز و برآوردن ِآزادیهای فرهنگی و برابری در برخورداری از امکانات است.
روشنفکران قوم‌گرا به هویت ایرانی و مشترک شان پشت کرده و گرفتار در خیالات افراطی، سناریو های نارسیستی در جهت کسب قدرت و در سودای احیای اسطوره قومیت؛ نسخه های شووینیستی می نویسند. آنها شیفته زده در جهت ِایجاد کشوری مستقل، سنگ پیش ِپای مَدنیت و پلورالیسم ایرانی می افکنند.
احزاب قومیت-پرست وقتی فردا شهر نقده یا ارومیه میان کردها و ترکها به خون کشیده شد و چندپارگی در اقصی نقاط کشور دامنگیر گشت؛ جز گلیم پاره خویش را از آب بیرون کشیدن؛ چه سودائی در سر خواهند پرورانید.