Skip to main content

دوستان

دوستان
Anonymous

دوستان
بیایید اگر نژاد پرست نیستیم و ادعای روشنفکری داریم برای همیشه این زبان فارسی را ازصحنه مکاتبات در ایران حذف کنیم
زبان انگلیس که زبان علم و دانش و فن است و در بسیاری از کشورهای جهان کاربرد علمی دانشگاهی دارد و کاملا معتبر است زبان رسمی کشور ایران زبان انگلیسی باشد ونیز در هر منطقه هم زبان محلی ترکی با انگلیسی یا فارسی با انگلیسی تدریس و تشویق شود.
برای اتمام اختلاف و درگیری و جلو گیری از تجزیه و سایر خطرات بهترین و عاقلانه ترین راهی است که من هم بعنوان یک ترک آذربایجانی پیشنهاد می کنم و همه هم چه در داخل ایران و چه خارج طرفدار این نظریه هستند. پس آقایان و دوستان پان ایرانیست و آریایی و هم نیروهای چپ و هم گروهای روشنفکر هم برای همیشه و دوستان کامنت نویس آقای ایرانخواه و TBZ هم مطمینم با این نظر موافقند

و کسی مشکلی با رسمیت زبان انگلیسی ندارد . دیگر احدی جای بهانه گیری و ناله و سودای وای وطن کردن ندارد که بگوید زبان ترکی یا کردی باعث تجزیه میشود یا اینها بهانه است و مقصود تجزیه است. لذا صد در صد با این روش مترقی من ترک آذربایجانی به همراه سایر ملتها به این راضی هستیم و سر جای خود مینشینم و قضیه برای همیشه حل میشود.
حال نظر دوستان ایرانخواه و فارس چیست ...؟!
آیا باز هم بهانه دارند؟! یا باز زبان جهانی علمی انگلیس نمی تواند جای زبان محاوره ای 3 میلیون تاجیک با 10 میلیون افغانی و 40 میلیون فارس در ایران را در منطقه بگبرد ....؟؟؟!!!