Skip to main content

ميرحسين موسوی 5روز پس از قيام

ميرحسين موسوی 5روز پس از قيام
Anonymous

ميرحسين موسوی 5روز پس از قيام مردم ايران در روز عاشورا و در پاسخ به تهديدات باند غالب رژيم طی بيانيه يی اعلام کرد که نه خودش، نه کروبی و نه خاتمی، خواستار حرکت وخيزش مردم در روزعاشورا نشده اند. ...........................

ميرحسين موسوی 5روز پس از قيام مردم ايران در روز عاشورا و در پاسخ به تهديدات باند غالب رژيم طی بيانيه يی اعلام کرد که نه خودش، نه کروبی و نه خاتمی، خواستار حرکت وخيزش مردم در روزعاشورا نشده اند.
موسوی درآغاز بيانيه اش، نوشت: «برای مراسم عاشورای حسينی به رغم درخواستهای فراوان، نه جناب حجت الاسلام و المسلمين کروبی اطلاعيه دادند و نه حجت الاسلام و المسلمين خاتمی اطلاعيه صادر کردند و نه بنده و دوستانم. با اين وصف يک بار ديگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادند که شبکه های وسيع اجتماعی و مدنی که در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خود جوش شکل گرفته است، منتظر اطلاعيه و بيانيه نمی مانند».

موسوی دربيانيه اش، اقدامات سرکوبگرانه باند غالب رژيم عليه مردم به پاخاسته در روز عاشورا را محکوم کرد و نوشت:«خشونتهای غيرقابل باور چون زير کردن راهپيمايان، تيراندازی نيروهای لباس شخصی که امروز هويت آنها بر کسی پوشيده نيست و روز بروز پرده از چهره آنان و سرانشان کنار زده می شود، فاجعه ای را آفريد که اثرات آن به اين زودی از صحنه سياسی کشورمان رخت برنخواهد بست». وی افزود: «مشاهده فيلمهای تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهايی به سمت افراط غيرقابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زير انداختن افراد بی گناه از روی پلها و بلندی ها، تيراندازيها و آدم زير کردن ها و ترورهاست».

موسوی در قبال تهديدهای باند خامنه ای اعلام کرد: «بنده ابايی ندارم که يکی از شهدايی باشم که مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق دينی و ملی خود تقديم کردند و خون من رنگين تر از آن شهدا نيست». وی دراين باره نوشت: «فرمان اعدام و قتل و زندانی کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد. سخنان روز چهارشنبه ميدان انقلاب و قبل از آن نماز جمعه هفته پيش دانشگاه که توسط چهره های منتسب به نظام ايراد گرديد، نتايج هر نوع اقدام تروريستی را مستقيما به سمت کانون نشانه خواهد رفت و گره مشکل بحران کنونی را نا گشودنی خواهد ساخت».

ميرحسين موسوی در عين حال در قبال تهديدات باند غالب رژيم که وی را سمپات مجاهدين خوانده بودند تا مرعوب کنند، خودش را دلسوز نظام و مجاهدين را منحوس ناميد و نوشت: «تهمت بی دينی و همراهی با قدرتهای بيگانه مستکبر و افراد بدنام و جريانهای منحوسی چون منافقين به فرض آن که به حذف فيزيکی تعدادی از خدمتگزاران اسلام و مردم منتهی شود ناشی از چشم بستن به ماهيت مشکلات ملی کشور است. من به عنوان يک دلسوز می گويم منافقين با خيانتها و جنايتهای خود مرده اند، شما برای کسب امتيازهای جناحی و کينه ورزی آنها را زنده نکنيد».

مير حسين موسوی درادامه بر وفاداری خود به قانون اساسی رژيم ولايت فقيه تأکيد کرد و نوشت: «من لازم می دانم قبل از آن که راه حل خودم را برای خروج از بحران مطرح سازم، برهويت اسلامی و ملی و مخالف سلطه بيگانگان و وفادار به قانون اساسی ما و جنبش سبز تاکيد نمايم».
وی اضافه کرد: «ما بيزار از کسانی هستيم که بر عرف و اعتقادات دينی و ملی ملت خود احترام نمی گذارند. و مضحک است که به ما تهمت اهانت به قرآن، عاشورای امام حسين يا پاره کردن عکس حضرت امام زده شود. مسلما حرمت شکنی اگر در روز عاشورا صورت گرفته باشد مورد تاييد ما نيست، اما بدترين نوع حرمت شکنی را کشتن بندگان بيگناه و عزادار در روز عاشورا و در ماههای حرام می دانيم».