Skip to main content

فضيحت جديد مارتين کوبلر، در

فضيحت جديد مارتين کوبلر، در
Anonymous

فضيحت جديد مارتين کوبلر، در برابر موج شکنجه و اعدام در عراق

فضيحت جديد مارتين کوبلر،
قربانی کردن فرشته حقوق بشر در برابر موج شکنجه و اعدام در عراق و در بحبوحه محکوميت داخلی و بين المللی جنايات ضدبشری نوری مالکی

مارتين کوبلر: به ويژه از اين که نخست وزير در اين مراسم است بسيار خوشحالم و تحسين می کنم اين پيام بسيار مهمی است که حضور بزرگوارانه جناب نخست وزير به همه می دهد و آن اهميتی است که جناب نخست وزير برای حقوق بشر قائل است

موضعگيری کوبلر در قبال فراخوانهای ملی و مردمی در عراق به تحريم انتخابات به خاطر جنايات مالکی و شکنجه در زندانها:
«از همه کسانی که به سن 18سالگی رسيدند می خواهم که به سوی مراکز ثبت نام بروند تا تضمينی برای شرکت در انتخابات شورای استان آينده باشد» .........

تلويزيون دولتی عراق - 10دسامبر2012 - روز جهانی حقوق بشر
- مارتين کوبلر، نماينده ويژه سازمان ملل در عراق:
السلام عليکم.
جناب نخست وزير،
جناب وزير حقوق بشر،
آقايان کميساريای حقوق بشر،
آقايان نمايندگان و ميهمانان گرامی!
صحبتهای جناب آقای نخست وزير اين را به من الهام کرد که به نظرم صحبتهای جناب آقای نخست وزير کاملاً بيانگر طرح و برنامه موجود بر روی ميز سازمان ملل است.
اين التزام واقعی و درست نسبت به حقوق بشر است. اما ما نبايد در اين حد بمانيم و بايد به بخش دوم حقوق بشر يعنی حقوق فرهنگی و اقتصادی برويم. بله، آزادی زندگی شرافتمندانه و آزادی حيات، آزادی بيان، اين آزاديها را نمی توان ناديده گرفت. در سطح ديگر بايد از حقوق ديگر حمايت کرد، آزادی آموزش و آزادی دستيابی به آب و آزادی مبارزه با فقر و آزادی زندگی شرافتمندانه است که همه آنها آزاديهايی است که بايد از آنها حفاظت کنيم و سازمان ملل به آن ملتزم می باشد. آينده درخشانی برای عراق می بينم چون عراق کشور ثروتمندی است. عراق کشور ثروتمندی است و هر فردی در عراق می تواند به آموزش خوب و غذا و آب و همه چيز دست يابد. اين کشور با منابع انسانيش به ويژه جوانان غنی است. وقتی به شعار اين مراسم نگاه می کنم که ”هر رأيی ارزش خودش را دارد“، اين موضوع در عراق بر همه صادق است. از بزرگ و کوچک، جوانان و نوجوانان، مردان و زنان و همه. اين بر همه ترکيبهای عراق با تمامی پيشينه های دينی و نژادی و طائفی و تمامی اقليتها از مسيحی و ايزديها و صائبی ها و همه صدق می کند. و شعار ”رای من ارزش خودش را دارد“ اين در کادر انتخابات آينده صدق می کند. به ويژه می خواهم روی جوانان اين کشور متمرکز شوم. روز گذشته ثبت نام رأی دهندگان شروع شد. از همه کسانی که به سن 18سالگی رسيدند می خواهم که به سوی مراکز ثبت نام بروند تا تضمينی برای شرکت در انتخابات شورای استان آينده باشد.
من با بسياری از جوانان اين کشور روبه رو شدم که می پرسيدند چگونه می توانيم از عراق خارج شويم. من آنها را تشويق کردم و به آنها گفتم که در عراق بايد بمانيد و با دولت و سازمانها همکاری کنيد و در راه باقی ماندن آنها در اين جا آنها را تشويق کردم که در روند سياسی شرکت کنند و در توسعه و اقتصاد شرکت کنند. به اين خاطر من آنها را تشويق می کنم و به ويژه از جوانان که به سن 18سالگی رسيدند به مراکز ثبت نام بروند تا تضمينی برای شرکت در انتخابات و رأی دادن باشد و اين امر بسيار مهمی برای مشارکت در روند سياسی و کار اقتصادی در کشور باشد.
بگذار رازی را با شما در ميان بگذارم. من همواره دو سند را با خودم دارم. هنگامی که به دفترم می روم و اين جا يا هر محل ديگری که می روم اين دو سند را با خود دارم. سند اول قانون اساسی عراق است که اساس زندگی مردم با يکديگر در اين کشور می باشد. حقوق آنها بخش اصلی قانون اساسی اين کشور است و وجود وزارت حقوق بشر در اين کشور بيانگر اين اهميت است و اين چيزی است که همه ما از آن پيروی می کنيم.
سند دومی که با خودم دارم ماده اول اعلاميه جهانی حقوق بشر صادره در 1948است. بسيار خوشحالم که ديدم از جمله اسنادی که به شما نشان دهم پاسپورتم است که حاوی اعلاميه جهانی حقوق بشر است.

جناب آقای نخست وزير!
جناب آقای وزير حقوق بشر!
بسيار خوشحالم که در مراسم امروز شما حضور يافته ام. به ويژه از اين که نخست وزير در اين مراسم است بسيار خوشحالم و تحسين می کنم. اين پيام بسيار مهمی است که حضور بزرگوارانه جناب نخست وزير به همه می دهد و آن اهميتی است که جناب نخست وزير برای حقوق بشر قائل است.
مايلم به ويژه از جناب آقای وزير حقوق بشر آقای سودانی نيز به خاطر همکاری عظيمی که با ما و با يونامی و با شخص من و با کميته حقوق بشر در ژنو همکاری می کند، تشکر می کنم. ما با هم در رابطه با مسائل حقوق بشر کار می کنيم. آنچه ما در عراق انجام می دهيم در تضاد با خط مشی دولت نيست بلکه در جهت تقويت حقوق بشر در عراق است. آنچه که ما انجام می دهيم تقويت حقوق بشر در عراق و برای عراقيان است. عراق طی دهها سال هدف ظلم و ستم و سرکوب قرار گرفته است و مشکلات عراق يک شبه حل نمی شود. من بسيار از جناب آقای وزير حقوق بشر تشکر می کنم و عملاً نياز به کار مشترک با هم داريم. ما همه می دانيم که بدون حقوق بشر دموکراسی وجود ندارد ولی حقوق بشر هم حدی دارد. ما بسيار خوشحاليم که با دولت عراق و سازمانهای اجتماعی برای تقويت حقوق بشر و پيشبرد برنامه حقوق بشر در عراق کار می کنيم.
در 365روز سال از خودمان و از شما می خواهم که هر روز در زمينه حقوق بشر کار کنيم. از شما تشکر می کنيم و بگذاريد به شما تأکيد کنم که سازمان ملل با شما در يک صف قرار دارد و در کنار شما قرار دارد و هر روز در جهت تقويت حقوق بشر پيش برويم.
بسيار متشکرم، من بسيار خوشحالم که امکان اين را دارم که با شما به مناسبت اين مراسم مهم صحبت می کنم».