Skip to main content

عراق در بدترين مرحله تاريخی

عراق در بدترين مرحله تاريخی
Anonymous

عراق در بدترين مرحله تاريخی نقض حقوق بشر به سر می برد. آنچه در سخنان کوبلر در مراسم روز جهانی حقوق بشر آمده است، برخلاف حقايق دردناکی است که انسان عراقی با توجه به نقضهای آشکار حقوق بشر که توسط نوری المالکی هدايت می شود، با آن روبه روست.

محمد الشيخلی: مارتين کوبلر به دولت نوری مالکی تمکين کرده و ضعيف عمل می کند
محمد الشيخلی مدير مرکز ملی عدالت مستقر در لندن گفت: مارتين کوبلر، رئيس نمايندگی سازمان ملل متحد در عراق به دولت نوری مالکی تمکين کرده و ضعيف عمل می کند. وی گفت عراق در بدترين مرحله تاريخی نقض حقوق بشر به سر می برد. آنچه در سخنان کوبلر در مراسم روز جهانی حقوق بشر آمده است، برخلاف حقايق دردناکی است که انسان عراقی با توجه به نقضهای آشکار حقوق بشر که توسط نوری المالکی هدايت می شود، با آن روبه روست.

محمد الشيخلی روز جهانی حقوق بشر را روزی غمگين برای مردم عراق توصيف کرد. مردمی که سخنان کوبلر را شنيدند که خط مشی سفاکانه دولت نوری مالکی را به خط مشی نمايندگی سازمان ملل در عراق تشبيه کرد.

وی زندانها و بازداشتگاههای سری و مراکز بازداشت اجباری از جمله زندان شرف در منطقه سبز، زندان فرودگاه المثنی، زندان مبارزه با تروريسم در بلديات و شکنجه های ساديستی برای اعتراف گيری از متهمين را به کوبلر يادآوری کرد».

محمد الشيخلی، مدير مرکز ملی عدالت در لندن همچنين طی مصاحبه يی با الجزيره درباره شکنجه و افزايش اعدامهای در زندانهای نوری مالکی گفت: از نظر ما مجازات اعدام از مجازاتهای وحشی و غيرانسانی است که تناسبی با دوران جديد ندارد، متأسفانه ما روی نمايندگی سازمان ملل در عراق حساب کرده بوديم اما مشاهده کرديم که سفير مارتين کوبلر طرح و برنامه سازمان ملل را مشابه طرح و برنامه المالکی توصيف کرد و در نتيجه نمايندگی سازمان ملل اعتبارش و حمايتش را از حقوق بشر در عراق از دست داده است».