Skip to main content

دوست گرامی جناب موحدی

دوست گرامی جناب موحدی
Anonymous

دوست گرامی جناب موحدی
با درود بر شما . گرامیُ من چندین مرتبه نوشته شما را خواندم و اصلا متوجه منظور شما نشدم البته امیدوارم مرا بخاطر این بی دقتی ببخشید. نوشتیند "...و اینچنین است که اگر نویسنده «مستقل» نباشد..............."... من ترجمان کوچه و خیابانی این نوشته شما اینطور می انگارم که جنابعالی خود را مستقل و عاری از هرگونه تعصب قومی و نژادی میدانید که این به جرعت با تمام نوشته های شما در تناقض تام است. نوشتار شما کاملا دارای جهت گیری قومیتی و راسیسیتی بوده که این را نه بنده بلکه هر خواننده بیطرفی میتواند تصدیق کند.
من به دیگر نوشته های شما کاری ندارم اما تنها به مقاله جنابعالی در خصوص پیشه وری میپردازم.
سخن بر سر این است که بازگوئی واژگونه تاریخ حتی اگر در راه رسیدن به خواسته های انسانی باشد، کاری زشت و ناپسند است.

لطفا بروید کتابهای با دیدگاه متفاوت را نیز بخوانید.... آنهایی که با فرقه بودند و اتفاقا از نزدیکان پیشه وری ! ببینید دکتر عنایت الله رضا از همراهان نزدیک فرقه چه گفته.... حتما کتاب مشهور "گماشتگیهای بدفرجام" نوشته دکتر حسن نظری غازیانی که افسر رده بالای فرقه بود و یا "ما و بیگانگان" اثر دکتر جهانشالو افشار معاون پیشه وری را را خواندید!........آنها با یادآوری دیده ها و دریافته های خود از آن روزگار، و هم پژوهشگران بی یکسویه آن سوی ارس با نگاه به بایگانی کا. گ. ب. می نویسند و می گویند که داستان فرقه دموکرات، به آن زیبائی و شورانگیزی که شما می نویسید نبوده است، نمی توان پیشه وری را که چهره ای فرهمند بود و شاید که براستی هم دلی با ایران می داشت، از آن جریانی که سود برادر بزرگ سوسیالیستی را برتر از سود میهن خود می دانست جدا کرد و فرقه را با او سنجید. اگر دموکراتها در نیمه آغازین کارشان (که هنوز سخنی از جدائی نمی زدند) پشتیبانی همه مردم ایران را بدست آوردند، در ششماهه دوم سخنانی گفتند و کارهائی از آنان سر زد که ایراندوستان آذربایجانی نیز از آنان رویگردان شدند و به تهران گریختند. راستی اگر ما خواهان حقوق سرکوب شده خویش هستیم، چه نیازی به این داریم که تاریخ فرقه دموکرات را باژگونه و کژ و مژ بنویسیم و از پیشه وری فرشته و از دشمنانش دیو بسازیم؟

پیرایش چهره فرقه دموکرات آذربایجان از همه کاستیها"، "گفتمان قومگرایی صرف "، و بیش و پیش از هرچیز تهی بودن جای هواداری از حقوق پایه ای شهروندی مانند برابری زن و مرد، آزادی گفتار و نوشتار، آزادی اندیشه، برابری دینی، همان چون و چراهائی هستند که گفتمان جنابعالی را به گفتمان نژادپرستان نزدیک می کنند، ....متاسفم که بگویم حرکتی شما و دوستانتان آن را سامان دادید یک جنبش واپس گرایانه و همسو با آماجهای جمهوری اسلامی است.
پیروز باشید.