Skip to main content

ادامه تظاهرات و تحصن ها در

ادامه تظاهرات و تحصن ها در
Anonymous

ادامه تظاهرات و تحصن ها در عراق:
تظاهرات زنان در فلوجه - آغاز تظاهرات و تحصن در کرکوک و اعلام همبستگی شورای شيوخ بصره با تظاهر کنندگان الانبار

در تداوم تظاهرات و تحصنهای مردم عراق عليه حکومت مالکی امروز سه شنبه 12 ديماه زنان عراقی در فلوجه دست به تظاهرات زدند. تظاهر کنندگان خواستار آزادی فوری زنان در بند در زندانهای نوری مالکی شدند.

در رمادی نيز تظاهرات گسترده مردمی برگزار شد، به گزارش تلويزيون الرافدين، مردم کاريکاتور مالکی و بشار اسد را در حالی که دستان خونين يکديگر را می فشارند و مالکی بر پشتش سلاح رژيم ايران و اسد بر پشتش سلاح روسيه را حمل می کند در دست داشتند.

به گزارش تلويزيون التغيير، امروز سه شنبه 12 ديماه مردم کرکوک در ميدان مراسم اين شهر در همبستگی با مردم الانبار، موصل و صلاح الدين دست به تظاهرات و تحصن زدند. تظاهر کنندگان کرکوک اعلام کردند تحصن تا تحقيق تمامی خواسته هايی که مردم برای آن به صحنه آمده اند پايان نخواهد يافت.

در همين حال کميته های مردمی برگزار کننده تحصن الانبار اعلام کردند روز جمعه آينده نماز جمعه اتحاد در ميدان تحصن رمادی و فلوجه با عنوان صمود برگزار می شود.

شورای شيوخ در بصره همبستگی خود را با تظاهر کنندگان الانبار اعلام کرد و از خواسته های آنان حمايت کرد.
در استان نينوا در همبستگی با تظاهر کنندگان همه ادارات به جز ادارات خدماتی و درمانی اعتصاب کرده اند.

تلويزيون الشرقيه گزارش داد: امروز سه شنبه نيروهای امنيتی به تظاهر کنندگان در شهرستان الدور در استان صلاح الدين حمله کردند. اين تظاهرات در همبستگی با تظاهرات الانبار و موصل و سامرا برگزار شده بود.

در دهمين روز تحصن در الانبار متحصنان تأکيد کردند که تحصن و تظاهراتشان ملی و مربوط به تمام عراق است و ادامه خواهد يافت.

تلويزيون الرافدين در گزارشی از تظاهرات روز دوشنبه در سامرا گفت: تظاهر کنندگان خطاب به مالکی شعار می دادند: «حکومت کردی، ظلم کردی و فساد کردی، پس برو گمشو و نفرين بر تو». تظاهر کنندگان همچنين برجسته شعار بهار عرب را سردادن که الشعب يريد اسقاط النظام. و مردم خواستار رهبری ملی و آزاده هستند.

در همين حال به گزارش تلويزيون التغيير مقتدی صدر رهبر جريان صدر، به مالکی هشدار داد که بهار عراق، در راه است.