Skip to main content

حمید احمدی بخاطر نوشته های

حمید احمدی بخاطر نوشته های
Anonymous

حمید احمدی بخاطر نوشته های نژادستایانه و ترک ستیزانه اش به یکی از مراجع ناسیونالیسم افراطی فارسی تبدیل شده است. او همان کسی است که کتاب یاکوب لاندو «پان ترکیسم یک قرن در تکاپوی الحاق گری» را ترجمه کرده و مولف کتب و مقالات بسیاری از جمله «ایران، هویت، قومیت و ملیت» است. حمید احمدی - که نباید او را با حمید احمدی (ناخدا انور) از سازمان نظامی حزب توده و مدیر انجمن تاریخ شفاهی که ساکن برلین است- اشتباه گرفت، نسل جدید محمود افشارها و مرتضوی ها و ..است که تژادپرستی آریایی ترک ستیزانه تم اصلی آثار ایشان است.حمید احمدی و دیگر ادامه دهندگان راه تئوریسینهای شوونیسم فارس، هر نوع مطالبه حقوق ملی فرهنگی را پان ترکیسم می نامند و به جهاد علیه آن بر می خیزند. از طرف دیگر انتقام رقابت دیرینه

ناسیونالیستهای افراطی فارس و پان تورانیسم ترکیه را از مردم آذربایجان و دیگر گروههای اتنیک ترک در ایران می گیرند. اینست مضمون اصلی کار اینها. کاوه بیات هم که تکلیفش روشن است.
کوتاه سخن: حمید احمدی و کاوه بیات از جمله فعالان شوونیسم فارس - شاخه لائیک - هستند که شونیسم جنایتکارانه آنها را امین رژیم حاکم و شونیستهای دینی کرده است. فعلا به همین مختصر اکتفا می کنم.